Sökning: "Dag Thorén"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Dag Thorén.

  1. 6. Vilka får komma till tals? : Vilka källor användes i rapporteringen om bostadsmarknaden i fyra svenska tidningar 1982, 1997 och 2012?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mimmi Epstein; Amanda Thorén; [2013]
    Nyckelord :Källor; elitkällor; bostadsmarknad; Sahlstrand; De synliga;

    Sammanfattning : Vilka är det egentligen som får komma till tals i medierna? Tidigare forskning visar att de som tillhör eliten i vårt samhälle får komma till tals i storstadspressen oftare än andra. Vi har undersökt hur källanvändningen förändrats över tid. LÄS MER

  2. 7. Vem vill aktivt söka upp reklam liksom?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dag Thorén; Viktor Adell; [2012]
    Nyckelord :interaktivitet; fanpage; receptionsanalys; facebook; privat sfär; varumärke; reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vem vill aktivt söka upp reklam liksom? Författare: Dag Thorén (med Viktor Adell) Handledare: Veselinka Möllerström Examinator: Fredrik Miegel Syfte: Att studera hur företagens närvaro tolkas i den interaktiva struktur och sociala kontext som kännetecknar facebook. Metod: Kvalitativa metoder och har använts för datainsamling. LÄS MER

  3. 8. Social önskvärdhet och implicita könsattityder: Påverkas kvinnors implicita fördomar av falsk feedback?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Christoffer Thorén; Zenja Ristic; [2010]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Social önskvärdhet präglar hur våra normer och sociala beteenden ser ut och har lett till att fördomsfulla attityder i dag hellre mäts implicit, t.ex. med Implicit Association Test (IAT), snarare än explicit för att erhålla ett mer trovärdigt resultat. LÄS MER

  4. 9. Vad händer just nu, vad tänker jag på, vad känner jag?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dag Thorén; Camilla Landin; [2010]
    Nyckelord :det reflexiva jaget; det dramaturgiska perspektivet; sociala medier; facebook; jagidentitet; användarstudie; självpresentation; personutveckling; användarperspektiv; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att ta reda på om facebooks popularitet grundar sig i den förenklade kommunikationen och interaktionen sidan erbjuder, alternativt om sidan är till för att projicera sin identitet eller om båda exemplen är orsakerna. Vi har även varit intresserade av att utreda hur användarna väljer att skildra sig själva utifrån publikens förväntningar, syftet är att avspegla hur framställningarna på facebook ser ut. LÄS MER