Sökning: "Dagens Bohlin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Dagens Bohlin.

  1. 1. Modell för förbättringsarbete vid produktutveckling av Egna märkesvaror

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Rebecca Rehn; [2018]
    Nyckelord :PDSA; PDCA; Deming wheel; ISO 9001; ISO 9001:2015 chapter 8.3; Process management; product development; model for improvement; PDSA; PDCA; Demingcykeln; ISO 9001; ISO 9001:2015 kapitel 8.3; processledning produktutveckling; modell för förbättringsarbete;

    Sammanfattning : I dagens ständigt föränderliga och alltmer komplexa verklighet ställs företag inför utmaningen att tillgodose sina kunders behov innan deras preferenser hinner förändras. För ett företag ska vara tillräckligt flexibelt för att hantera denna situation krävs en sund strategi för kontinuerligt förbättrings-arbete (Kaye & Andersson, 1999). LÄS MER

  2. 2. Företagsidentitet – nyckeln tillframgång : En fallstudie av redovisningsbyrån m&m Ekonomi ABsföretagsidentitet och företagsimage

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Bohlin; Louise Sundström; [2013]
    Nyckelord :Företagsidentitet; företagsimage; företagskommunikation; företagsdesign; företagskultur; företagsbeteende; organisationsstruktur; differentieringsstrategi;

    Sammanfattning : På dagens konkurrensutsatta marknad finns ett behov för samtliga företag attkommunicera ut företagets mest särpräglande karaktärsdrag samt yttersta styrkor tilldess intressenter. Ett verktyg att finna dessa och därefter kunna hantera företagetsuttryckta budskap på rätt sätt är företagsidentitetskonceptet. LÄS MER

  3. 3. Kunden som varumärkesskapare

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Bohlin; Lina Ekerbäck; [2010]
    Nyckelord :brand; brand image; the communicated image of a brand; co-creation; consumer interaction; powershift; Consumer Brand Communication CBC ; varumärke; varumärkesimage; den kommunicerade bilden; kundmedverkan; kundinteraktion; maktskifte; Consumer Brand Communication CBC ;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to examine how customers, by interacting with each other, can communicate and create the image of a brand. We find this topic to be relevant since there are no previous studies conducted concerning the customers influence on the brand image. LÄS MER