Sökning: "Dagens Sandahl"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Dagens Sandahl.
1. Vad ska vi med samhällskunskapen till? : En forskningsöversikt kring kopplingen mellan samhällskunskapens ämnesdidaktik och skolans medborgaruppdrag.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : I Sveriges grannland Norge diskuteras samhällskunskapens rätt till existens. I Sverige beskrivs samhällskunskapen som ett ämne i kris, dels på grund av bristande ämnesdidaktik, dels på grund av en avsaknad av syfte. LÄS MER
2. Förbättringskoncept stålfront : Cibes A5000 plattformshiss
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/MaskinteknikSammanfattning : Stålfronter är Cibes mest eftertraktade alternativ av karm och dörrkombination till den offentliga marknaden såsom skolor och gallerior på grund av den robusta konstruktionen. Det förekommer dock problem med tillverkningseffektivitet, hantering och korrosion. LÄS MER
3. Varför idrott och hälsa i skolan? : Styrning av ett skolämne
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Styrning av medborgarnas hälsa har skett under lång tid i det svenska samhället, både inom skolan och andra områden. Hur denna styrning har sett ut och vad den har syftat till har dock varierat under årens lopp (Olsson 2009, Ljunggren 1999 m.fl.). LÄS MER
4. Varför ska vi välja just dig? : En studie om trenden performance urval och dess inriktningar.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : I dagens arbetsliv används olika urvalsprocesser för att finna lämpliga kandidater till lediga tjänster. Inom en traditionell urvalsprocess selekteras kandidater utifrån en skriftlig ansökningshandling där kandidatens formella kompetens i form av tidigare meriter och erfarenheter lyfts fram. LÄS MER
5. ”DET ÄR JU SÅ MYCKET ANNAT HELA TIDEN” : Grundskollärares syn på digitala medier och MIK i skolan
Kandidat-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bild av förutsättningarna lärare har att arbeta med digitala verktyg och metoder i undervisningen idag. Hur uttrycker sig den enskilde läraren kring detta samt de nya krav som de upplever ställs på dem i denna digitala tidsålder? Jag intresserar mig för vad lärare anser krävs för att kunna använda både tekniken, tankarna och de nya arbetssätten i sina klassrum. LÄS MER