Sökning: "Dagens Sjöö"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Dagens Sjöö.
1. Investigating Relations between Regularization and Weight Initialization in Artificial Neural Networks
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisationSammanfattning : L2 regularization is a common method used to prevent overtraining in artificial neural networks. However, an issue with this method is that the regularization strength has to be properly adjusted for it to work as intended. This value is usually found by trial and error which can take some time, especially for larger networks. LÄS MER
2. Hållbarhetskommunikation i hållbarhetsrapportering : Företags användning av visuella element
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor får allt större betydelse i dagens samhälle, vilket även inkluderar företags arbete. Tidigare forskning om hållbarhetskommunikation har däremot mestadels ett konsumentperspektiv. Samtidigt anses hållbarhetsrapportering vara ett tillvägagångssätt för att kommunicera hållbarhetsarbete till fler intressenter. LÄS MER
3. Att bryta ämnesgränserna med musik : En tematisk studie om musikämnet och ämnesövergripande arbeten som en väg till ökad måluppfyllelse
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Musik har genom alla år varit en del av skolan och läroplanerna men med lite olika syften. Både Skolinspektionen och Skolverket har genomfört granskningar och utvärderingar som belyser ämnets möjlighet att stötta lärandet i andra ämnen, men de uttrycker också en förvåning över att det inte verkar göras i en större utsträckning. LÄS MER
4. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER
5. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER