Sökning: "Dagens Starck"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Dagens Starck.

  1. 1. Livets omslag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Carolina Starck; Josefine Bergkvist; [2017]
    Nyckelord :genre allusion; author; title; concept of genre; layout; autobiography; book cover; cover colors; självbiografi; omslag; formgivning; genrekonventioner; titel; författarnamn; genreanspelning; omslagsfärger; bokomslag; förlag; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Dagens bokmarknad är starkt påverkad av bästsäljarkulturen vilket även märks av i genren självbiografi då många välkända personer väljer att skildra sina liv i bokform. Sedan tidigare finns det endast få studier om självbiografin som genre på bokmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Konsten att konstruera ett ursprung

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Carolina Starck; Oskar Palmerot; Line Jeppsson; [2015]
    Nyckelord :country of origin; nation identity; myths; semiotics; Volvo; marketing communication; brand communication; nationell identitet; myter; semiotik; marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade värld kan en dissonans uppstå i konsumentens uppfattning av multinat-ionella varumärken när varumärkena upplevs härröra ur flera nationella ursprung som står för olika marknadskommunikativa värden. Denna studie ämnar undersöka hur denna dissonans kan överbryggas genom användandet av myter i varumärkens marknadskommunikation gentemot den gestaltade befolkningen. LÄS MER

  3. 3. Konsten att konstruera ett ursprung

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Palmerot; Line Jeppsson; Carolina Starck; [2015]
    Nyckelord :country of origin; nation identity; myths; semiotics; Volvo; marketing communication; brand communication; nationell identitet; myter; semiotik; marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today's globalized society, a dissonance may occur in the consumer's perception of multi-national brands if the brands are perceived to be associated to a multitude of national origins that represents contradictory market values. This study intends to examine how this disso-nance may be coped with through the use of myths in the brand's marketing toward the por-trayed population. LÄS MER

  4. 4. Döden läker alla sår : En studie av nekrologer i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Markus Ljungholm; Emil Persson; [2011]
    Nyckelord :Nekrologer; journalistik; döden; dagspress;

    Sammanfattning : Det här är en studie som angriper den svenska nekrologen från två olika håll. Dels gör vi kvalitativa analyser av totalt 42 olika nekrologer som publicerats i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet i februari 2011; dels gör vi djupgående samtalsintervjuer med sex noggrant utvalda personer, däribland världens kanske främste nekrologexpert – australiske professorn Nigel Starck. LÄS MER