Sökning: "Dagligvaruhandel"
Visar resultat 21 - 25 av 164 uppsatser innehållade ordet Dagligvaruhandel.
21. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER
22. Vårt eget märke?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Our own brand? - A qualitative study of loyalty to the grocery trade's private labels Research question: Is there any form of loyalty to private labels in the Swedish grocery trade, and what are the reasons for this? Purpose: To investigate the reasons behind consumers' loyalty to private labels in the Swedish grocery trade. As part of this, consumers' tendency for variety-seeking against private labels is also examined. LÄS MER
23. Hur kan idén om hållbarhet översättas och skapa legitimitet inom en dagligvaruhandel? - en kvalitativ studie om dagligvaruhandelns hållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
24. ATT HANDLA MED HÄNSYN - En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av ICAs reklamfilmer under covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka huruvida reklaminnehåll har ändrats under pandemin och i så fall hur pandemin presenteras i reklaminnehåll. Teori: Studiens teoretiska ramverk består av Taylor’s six segment message strategy wheel och bildsemiotiken. Metod: Kvantitativ metod i kombination med kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER
25. E-handelns påverkan på dagligvaruhandeln En studie om e-handelns och covid-19-pandemins effekter på butikers verksamhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Internets framväxt har kommit att förändra marknadsstrukturen för många branscher och det går att urskilja att det skett ett skifte där handeln i allt större utsträckning gått från traditionell butikshandel till handel på nätet. Inom livsmedelsbranschen har e-handel varit något som på senare år har kommit att växa sig allt större. LÄS MER