Sökning: "Dan Green"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Dan Green.

  1. 1. Jämförelse mellan ett produktionsföretag och LM-pyramiden samt utfall av valda förbättringsåtgärder

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Fabian Gatter; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en produktionslina är effektiviteten och kostnadshanteringen de största faktorerna för att max-imera vinsten i produktionen. Oplanerade stopp i produktionen medför oönskade kostnader för företaget. Det resulterar i att slutprodukten blir dyrare vilket ger mindre marknadskonkurrens. LÄS MER

  2. 2. Outdoor Recreational Activities in Bali, Indonesia : The Cultural Landscape Subak as a Respite

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Kei Nilsson; [2022]
    Nyckelord :greenspaces; terraced paddy landscape; UNESCO World Heritage Site; leisure activities; nature-based interventions; pro-environmental behaviour; mixed methods research; the environmental psychology of landscape architecture; public health; sustainable development goals; cultural heritage site; natural heritage; cultural landscape subak; outdoor recreational activities; environmental recreation; physical activities; green exercise; supportive environments; restorative environments; nature-based therapy; nature-based solutions; nature-based tourism; mixed methods analysis; conservation; preservation; physical health; psychological health; mental health; social well-being; health science; health promotion; recreation ecology; sustainability; Agenda 2030; SDGs; SDG 3; SDG 4; SDG 11; SDG 12; Bali; Indonesia; developing countries; low- and middle-income countries; Sida;

    Sammanfattning : While Indonesia faces countless environmental challenges due to the deforestation and exploitation of nature, the terraced rice landscapes of Bali – known as subak – appear to be not only more protected, but also better preserved than the rest of the country’s greenspaces. It is therefore imperative to ponder upon the question of why this discrepancy may be and, in this case, investigate how subak visitors have been using these areas for outdoor recreational activities and thus contribute to greater environmental awareness. LÄS MER

  3. 3. PERMAKULTUR OG DEN BÆREDYGTIGE STAT: CIVILSAMFUNDET SOM DRIVKRAFT FOR GRØN OMSTILLING

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Agnete Nørmark; [2021]
    Nyckelord :Permaculture; environmental sociology; capitalism and criticism; political ecology; regenerative agriculture; Denmark; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : This paper examines how permaculture in Denmark can contribute to the green transition towards a sustainable state. Permaculture offer a practical design on how to live a sustainable life including a practical detailed design to farming. LÄS MER

  4. 4. Is doing good ever good enough? : A study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Malin Borg; Emma Hattenhauer; [2017]
    Nyckelord :Green Marketing; Consumers Perception; Green Consumerism; Trust Marketing; Green Terminology; Normative Language; Communication Channels; Transparency; Ecological Transparency; Muted Greening; Lean Green;

    Sammanfattning : Abstract  Bachelor´s thesis, Enterprising and Business Development, Linnaeus University School of Business and Economics, 2EB01E, VT 2017  Authors: Malin Borg and Emma Hattenhauer Tutor: Dan Halvarsson  Title: ”Is doing good ever good enough?” - a study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing. Background: More now than ever are people interested in how they themselves affect the environment and how the companies work green. LÄS MER

  5. 5. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER