Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "Fantomen har tusen ögon och tusen öron", det borde skolan också ha : Effektiva preventiva och behandlande insatser mot mobbning i skolmiljö
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka preventiva och behandlande effektiva insatser det finns för att motverka mobbning i skolmiljö. Redan under tidigt 70-tal började mobbning betraktas som ett socialt problem. Än idag är mobbning i svenska skolan ett återkommande problem där allt fler upplever att de är utsatta. LÄS MER
2. Ungas identitet på sociala medier : en kvalitativ studie om ungas identitetsskapande på sociala medier
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Ungas identitet på sociala medier av Sofie Gustafsson och Johan Holmedahl är ett arbete som författats inom ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I och med teknologins utveckling och framkomsten av sociala medieplattformar som Facebook, Instagram och Twitter så har möjligheterna för hur man uttrycker sig och presenterar sig för andra ändrats. LÄS MER
3. E-kronans acceptans på den svenska betalmarknaden : En kvalitativ studie utifrån Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT)
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Den senaste tiden har inneburit stora förändringar på den svenska betalmarknaden. Kontanterna används allt mindre samtidigt som konkurrensen från nya alternativ tilltar. Med anledning av dessa förändringar har Riksbanken börjat undersöka möjligheten att införa en e-krona. LÄS MER
4. Leder högre kapitalkram till lägre avkastning? : En kvantitativ studie om regleringar och avkastning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
5. "Nämen såhär ... X, vem bryr sig?" - en diskursanalytisk studie av elevers uppfattningar kring sina IG/F
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka om elever med IG/F reflekterar över sina betyg och hur de i så fall förklarar dem. Teori: I uppsatsen används diskursanalys som forskningsansats med speciellt fokus på diskurspsykologi vilket är den ansats arbetet huvudsakligen utgår från. LÄS MER