Sökning: "Daniel Ask"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Daniel Ask.
1. Into the Dark: A study of the 2014, 2019, and 2020 post-trade anonymity reforms at Nasdaq Nordic and their impact on metrics of market quality
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : We test the impact of three post-trade anonymity regimes implemented by Nasdaq Nordic in 2014, 2019, and 2020. Using a sample of Mid Cap and Large Cap stocks listed in Stockholm, Copenhagen, and Helsinki, we examine the effect of different anonymity setups on standard measures of market quality through a difference-in-differences approach. LÄS MER
2. Improving the security of exposed safety critical systems using SDN
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The purpose of this thesis is to study if software defined networks (SDN) can function as a second layer of defence in safety critical sensor networks. SDNs are controlled and topologically defined by a logically centralised control unit. LÄS MER
3. Den svenska officersutbildningen : Gör vi saker rätt eller gör vi rätt saker?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Att självkritiskt ställa frågan: ”Gör vi saker rätt eller gör vi rätt saker?” är vitalt om man avser förbättra det man gör. Svensk officersutbildning har bedrivits på Militärhögskolan Karlberg sedan 1792 och dess historia har satt sina spår i dagens officersutbildningssystem. LÄS MER
4. Effekten av frivillig redovisning på kapitalmarknaden : En studie om informationsinnehållet i kvartalsrapporter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vilken effekt frivilligt redovisad information har på kapitalmarknaden är en omstridd fråga i litteraturen. Vissa menar att mer information minskar informationsasymmetrin på kapitalmarknaden medan andra finner motsatt resultat, där en förklaring är information overload. LÄS MER
5. Det finns ju inte i texten, så kan man väl inte fråga! : En studie om lässvårigheter, träning och kompensation i särskilda undervisningsgrupper för elever med autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med ökad kunskap om vilka lässvårigheter pedagogerfinner hos elever med autismdiagnos i särskilda undervisningsgrupper för barn med autismsamt vilka metoder de använder för att utveckla elevernas läsförmåga eller kompensera förderas lässvårigheter. Studien har en kvalitativ ansats i form av semistrukturerade intervjuermed elva pedagoger som arbetar i särskilda undervisningsgrupper för barn med autism frånårskurs ett till nio. LÄS MER