Sökning: "Daniel Brand"
Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden Daniel Brand.
1. Balenciaga: Is there anything worse than not being talked about?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This is a master case about the latest Balenciaga's scandal regarding the 'Gift Shop' campaign 2022. This case was chosen by the authors as a starting point to investigate how far can and should the communication in the luxury field go. Is attention always positive? And when does it actually hurt the brand?.. LÄS MER
2. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER
3. Materials brandförmåga för mellanväggar
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskapSammanfattning : Numera ägnar arkitekter, designers och ingenjörer stor uppmärksamhet åt brandsäkerhet ibyggnader. På grund av det höga antalet olyckor blir brandsäkerheten i byggandet allt viktigare.För att använda mer brandbeständigt material i strukturen började man uppmärksammaegenskaperna hos de använda materialen. LÄS MER
4. Dina styrkor gör oss starkare : En kvantitativ och semiotisk analys av Försvarsmaktens marknadsföring genom reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study examines how The Swedish Armed Forces (SAF) communicates via their commercials and how this may affect their brand. The Swedish Armed Forces has always been an important authority and their priority is to prevent war and crisis in Swedish society. LÄS MER
5. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER