Sökning: "Daniel Less"

Visar resultat 1 - 5 av 272 uppsatser innehållade orden Daniel Less.

  1. 1. THE EU AS A CHANGING GLOBAL TRADE ACTOR? Examining the Role of Geo-economics on the Trade and Sustainable Development Chapters in EU Free Trade Agreements

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Daniël Hubertus Wilhelmus Maria Bruning; [2023-06-20]
    Nyckelord :European Union; ASEAN; Trade actor; Geo-economics; Strategic importance; Normative actor; Market interested actor; Vietnam; Mexico; Indonesia; Chile; Trade and Sustainable Development TSD chapter; Free Trade Agreements FTAs ;

    Sammanfattning : Global developments have led to regional economic power competitions, increasing the significance of strategic Free Trade Agreements (FTAs) in specific regions. These developments challenge the EU as a trade actor necessitating a prioritisation between its traditional normative goals and market interests. LÄS MER

  2. 2. Modeling Epidemics On Different Networks : Insights into Testing Strategies

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Martin Bacic Mikkelsen; Daniel Kenas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modeling epidemics is of great interest because it allows us to anticipate and investigate what countermeasures like testing are more effective in slowing down the spread of a disease. In traditional mathematical modeling techniques, a society is represented as a singular entity where everyone can interact with everyone. LÄS MER

  3. 3. The Ulleråker Hospitalum : A Case Study in the Wage Development of the Medical Sector 1890-1920

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Daniel W Christensen; [2023]
    Nyckelord :Economic History; History of Medicine; Medical Sector; Asylum History; Ulleråker; Ulleråker Hospitalum;

    Sammanfattning : This essay presents a case study about the development of income levels in the medical sector during Sweden´s period of modernization, 1890-1920, focusing specifically on the five wage groups which comprised the medical staff at Uppsala´s Ulleråker hospitalum (=mental asylum). This institution, though different in it´s stated mission from hospitals and the like, was similarily organized, and staffed with employees belonging to the same categories as regular hospital staff - they shared similar social backgrounds, education levels, work tasks and conditions. LÄS MER

  4. 4. React vs. Vue : Comparing JavaScript Frameworks from a Beginner’s Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Schuster; [2023]
    Nyckelord :JavaScript; Programming; Frameworks; React; Vue; JavaScript; Programmering; Ramverk; React; Vue;

    Sammanfattning : JavaScript has become the dominant programming language for web application development during the last few decades, being used by 98.5% of the websites worldwide. This prominence has led to the emergence of several frameworks for this language, with React and Vue being among the popular choices. LÄS MER

  5. 5. Varför ser elever i grundskolan fysikämnet som mindre meningsfullt och hur kan man som lärare skapa mening för ämnet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Daniel Jansson; [2023]
    Nyckelord :Elementary school; Physics subject; 4-6; Teacher; Motivation; Interest; Science; Pedagogy; Teacher s perspective; Student s perspective; Grundskola; Fysikämnet; 4-6; Lärare; Motivation; Intresse; Naturvetenskap; Pedagogik; Lärarperspektiv; Elevperspektiv;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt har i syfte att undersöka varför elever i grundskolan ser på fysikämnet som mindre meningsfullt än de andra NO-ämnena och hur kan man som lärare skapa mening för ämnet, vilket också är frågeställningen som detta arbete ämnar att besvara. Metoden är byggd på informationshämtning av kvalitativ natur då den handlar om elevers uppfattningar kring fysiken genom både informationssökning i vetenskapliga artiklar och läroplanen som behandlar frågeställningen i syfte att bekräfta om fysikämnet upplevs mer meningslöst hos elever och hur mening kan skapas för ämnet. LÄS MER