Sökning: "Daniel Nöjd"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Daniel Nöjd.

  1. 1. Är du nöjd med din lön? : En studie om relationen mellan jobbattityder och kollektiv/individuell lönesättning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Daniel Nilsson; Helena Blomkvist; [2021]
    Nyckelord :Kollektiv lönesättning; Individuell lönesättning; Jobbattityder.  ;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate whether there was a difference in employees' work motivation, job satisfaction and pay satisfaction depending on the employees' salary system; collective wage setting or individual wage setting. The study also examined whether demographic factors such as age, gender, length of employment, level of education and previous experience of individual wage setting were related to these job attitudes. LÄS MER

  2. 2. Design and implementation of a finance administration tool : A front end development study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Gustafsson; Valerio Akman; [2021]
    Nyckelord :Swedish subtitle: front end Development; React; User Interface; Finance; Invoice; front end Utveckling; React; Användargränssnitt; Finans; Faktura;

    Sammanfattning : User interfaces are a crucial point in the usage of products. A user interface is developed to make a product easy to use and understand while also presenting data, feedback and functionality to the user. In this thesis we present and explain the whole development process of a front end project. LÄS MER

  3. 3. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Roberg Karlmats; Daniel Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Service quality; American Customer Satisfaction Index; CSI; ACSI; Recurring; IT-project; SERVQUAL; Kundnöjdhet; Servicekvalitet; Nöjd Kund Index; NKI; ACSI; Återkommande; IT-projekt; SERVQUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER

  4. 4. En studie om psykosociala arbetsmiljöfaktorer på ett dykföretag i Thailand med fokus på motivation och välmående

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Carina Honkanen; Daniel Lindskog; [2009]
    Nyckelord :Psychosocial work environment; tourism employee management; case study; diving company; Thailand; Psykosocial arbetsmiljö; tourism employee management; fallstudie; dykföretag; Thailand;

    Sammanfattning : Problematik: Precis som många andra turismföretag så präglas dykföretag av säsongsarbete. Under lågsäsongen arbetar året runt personalen med få turister och kollegor och under högsäsongen arbetar de intensivt tillsammans med säsongsarbetare i ett halvårs tid i en destination full av turister. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas med ett byggprojekt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Hansson; Daniel Persson; [2009]
    Nyckelord :samverkan i byggbranschen; beställarens medvetenhet; relationer i byggbranschen; partnering; byggprojekt; lyckas med ett byggprojekt; engagemang; kommunikation; samverkan;

    Sammanfattning : Att lyckas med byggprojekt är det som alla inblandade i projektet strävar efter och är det slutliga målet. Definitionen av ”ett lyckat byggprojekt” är när det genomförts på ett sätt där alla parter är nöjda vilket gäller flera olika aspekter. LÄS MER