Sökning: "Daniel Oom"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Oom.

  1. 1. Formalisering av Algoritmer och Matematiska Bevis En formalisering av Toom-Cook algoritmen i Coq med SSReflect

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Jesper Andersson; Åsa Lideström; Daniel Oom; Anders Sjöberg; Niclas Ståhl; [2014-10-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Computer-aided formalization of mathematics has progressed in the last decade with the formalization of very large and complex proofs such as the proof of the Four color theorem and the Feit-Thompson theorem. In this report we present a formal proof of the Toom-Cook algorithm using the Coq proof assistant together with the SSReflect extension. LÄS MER

  2. 2. Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Oom; Thobias Florin; Daniel Palmqvist; [2002]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; försäljningkanaler; återförsäljare; egna butiker; outlet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler Författare: Thobias Florin, Daniel Palmquist, Madeleine Oom, Johanna Tolleryd Handledare: Frans Melin Seminarium: 2002-01-25 Frågeställningar: Vi har identifierat tre övergripande frågeställningar i uppsatsen: · Hur viktiga är försäljningskanaler vid förmedlingen av ett varumärkes identitet? · På vilket sätt kan ett varumärkes identitet förmedlas genom distributionskanaler? · Skiljer sig olika distributionskanaler åt vad gäller graden av identitetsförmedling? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett företagsperspektiv analysera om och i så fall hur företag kan förmedla sin varumärkesidentitet genom sina försäljningskanaler, för att med utgångspunkt från detta kunna bedöma försäljningskanalernas betydelse vid förmedlingen av ett varumärkes identitet. Metod: Vi har studerat två skilda teoriområden för att med hjälp av dessa tillsammans kunna analysera utifrån problemformuleringen. LÄS MER