Sökning: "Daniel Pantzar"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Daniel Pantzar.

  1. 1. Define optimum process conditions to produce CO2 adsorbents from pur materials

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Pantzar; Anton Coates; [2022]
    Nyckelord :Carbon capture and storage; Adsorbent; Chemical activation;

    Sammanfattning : The Carbon Capture and Storage method has been acknowledged for the capabilities of reducing up to 20% CO2 emissions. Development of porous carbon materials prepared from polyurethane foam adsorbent were investigated for capture of CO2. In this thesis work, the carbon material was chemically activated through the direct and indirect methods. LÄS MER

  2. 2. Other-named private label brands - How consumers perceive them and how they influence store image.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Serbinson; Marianne Pantzar; [2011]
    Nyckelord :Private label brand; Store image; Retail; Extrinsic cues; Brand familiarity; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to understand how consumers perceive the introductions of other-named private brands and how adding such products affect store image. A case study has been used together with semi-structured interviews have been done in order to understand consumer perceptions, using qualitative analysis. LÄS MER

  3. 3. Utdelningspolicy - en studie av den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Hellman; Daniel Kruljac; Martin Pantzar; [2004]
    Nyckelord :Utdelning; direktavkastning; regressionsanalys; Sverige; utdelningspolicy; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att använda sig av befintlig teori kring utdelningspolicy och applicera denna på den svenska marknaden för att försöka förklara direktavkastningsnivåer för företag som gav utdelning på den svenska marknaden mellan 1992-2002. En kvantitativ metod i form av multipel OLS-regression har använts för att förklara direktavkastningen (beroende variabel) med hjälp av tio olika oberoende variabler. LÄS MER