Sökning: "Daniel Pop"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Daniel Pop.
1. Mannen med ett vackert yttre och ett kraftfullt kroppsspråk : En kvalitativ semiotisk analys av maskuliniteten inom koreansk populärkultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and analyse how the Korean pop culture depicts Korean masculinity. The theoretical point of departure in this study is based on Connell's theory of masculinity in order to define the Korean masculinity. LÄS MER
2. Karl XII i populärkulturen : Filmatisering kring Karl XII
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : En filmanalys som fokuserar på att studera framställningen omkring den svenske kungen Karl XII. Studien är omfattad att analysera olika filmer med olika produktionsländer för att finna hur olika filmskapare och länder har valt att presentera den svenske kungen. LÄS MER
3. Ett vinnande fotbollslag : En studie om hur ett homogent fotbollslag kan bildas
L2-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Varumärkeskommunikation och positionering med en begränsad marknadsföringsbudget : Marknadsföring med små medel i ett bilpoolsföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : This Thesis deals with the two concepts branding and position, more precisely how companies with a small marketing budget needs to work with these two concepts. The purpose of this thesis is to understand how these companies are able to assert a position on their specific market. LÄS MER
5. Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-Environment Date of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management. Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn. LÄS MER