Sökning: "Daniel Remar"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Remar.

  1. 1. Ittle Dew : kompakt leveldesign som heter duga

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Joel Nyström; [2008]
    Nyckelord :Kompakt leveldesign; Sequence breaking; Leveldesign;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver två nya begrepp inom speldesign; kompakt leveldesign och planerad sequence breaking. Fokus ligger på kompakt leveldesign, och har definierats som att innehålla följande tre element: Hög rumslig desnitet, lager, och backtracking. Planerad sequence breaking definieras som en mer subtil variant av alternativa rutter. LÄS MER

  2. 2. Det får duga: Game Maker som prototypverktyg, och applicerad speldesign

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Daniel Remar; [2008]
    Nyckelord :Speldesign; Game Maker; Prototyping; Prototypverktyg; Datorspel;

    Sammanfattning : Rapporten handlar om programmet Game Maker som prototypverktyg, och vänder sig till personer och företag som skulle kunna vara intresserade av detta. Syftet med arbetet var att skapa ett spel i Game Maker, "Ittle Dew", samt skriva om Game Makers egenskaper och egenheter. LÄS MER