Sökning: "Daniel Ruborg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Ruborg.

  1. 1. Den klingande responsen : En uppsats om musiklärares formativa återkoppling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Daniel Ruborg; [2016]
    Nyckelord :Formativ; bedömning; återkoppling; feedback; initiativ; respons; dialogism; musik; lärare; undervisning; kommunikation; gymnasiet; instrument eller sång;

    Sammanfattning : Detta självständiga arbete på avancerad nivå inom ämnet musikpedagogik tar upp frågor som berör formativ återkoppling och formativ bedömning. Syftet med uppsatsen är att försöka ta reda på vad lärare i gymnasiekursen Instrument eller sång menar med återkoppling, samt vad de ger återkoppling på och hur de sedan gör detta. LÄS MER

  2. 2. "Det är viktigt att låten är bra!" - Lärares motiveringar kring låtval för kursen instrument eller sång på gymnasiet : "It's important that the song is good!" - Teachers justifications about the song selection for the course instruments or singing in high school.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED); Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Daniel Ruborg; [2015]
    Nyckelord :musikundervisning; informellt lärande; formellt lärande; instrument eller sång; låtval; repertoar; material; enkät; musik; styrdokument; lärare.;

    Sammanfattning : Är det självklart vilka låtar som skall behandlas under musiklektionerna? Är en bra låt alltid en bra låt när det kommer till själva lärandet? Denna uppsats fokuserar och tar upp just detta. Vad tycker och värderar musiklärare som viktigt när de väljer låtar och repertoar för kursen Instrument eller sång på gymnasiet? Detta kopplas sedan samman med Lucy Greens teorier kring det informella och formella lärandet, som till exempel handlar om elevers egna inflytande över musiken och deras egna inflytande över musiklektionernas repertoar. LÄS MER