Sökning: "Daniel Spel"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Daniel Spel.
1. Bibliotek i Umeå stads medieplanering kring tv-spel
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This paper aims to examine the various practices employed by libraries in the city ofUmeå in regards to the collection development of their video game selection.In addition to directly examining this process, it will also seek to develop anunderstanding of how different factors impact it, such as technical aspects, ageratings, genres, and game platforms. LÄS MER
2. Grafiska stilar inom spel med syfte att lära ut : En undersökning om grafiska stilar påverkar lärandeaspekten av spel med syfte att lära ut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete har undersökt om val av grafikstil påverkar den utbildande aspekten inom spel med syfte att lära ut, som ämne valdes motorer. För att besvara frågeställningen valdes ämnet motorer. Artefakterna som skapades i samband med detta arbete bestod av två program med grundläggande interaktivitet. LÄS MER
3. I'll Be Missing You : The Dynamic Influence of Spread in First-Person Shooters
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : In First-Person shooter video games, spread is a mechanic that adds a random artificial inaccuracy to the player’s shots. Movement-amplified spread is a particular implementation of spread which amplifies the inaccuracy based on the speed the player is moving at. LÄS MER
4. Asynchronous Multi-Agent Games With Imperfect Information and Knowledge Based Strategies
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : This project investigates abstract games, which model real life tasks that are projected onto graphs. Strategic planning within these games provide a way of coordinating the participants in order for them to reach some desired objective. LÄS MER
5. Procedurell generering av racerbanor genom Voronoi diagram : Procedurellt genererade Formel 1 racerbanor genom modifierade Voronoi diagram och self-avoiding random walk
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Arbetet undersökte om det är möjligt att procedurellt generera giltiga och underhållande racerbanor för Formel 1 genom användandet av Voronoi diagram och self-avoiding random walk. En procedurell algoritm skapades och två enkäter konstruerades för att undersöka denna algoritms underhållningsvärde. LÄS MER