Sökning: "Daniel Wedberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Wedberg.

  1. 1. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  2. 2. Verksamhetsstyrning, en jämförande fallstudie mellan UPS, Schenker AB och DHL

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matti Grüner; Daniel Wedberg; [2007]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; logistikkoncern; styrningsprinciper; vision; affärsidé; strategi; kultur; organisation; bonus; belöningssystem; UPS; Schenker AB del av Deutsche Bahn Group ; DHL del av Deutsche Post World Net ; Matti Grüner; Daniel Wedberg;

    Sammanfattning : Globaliseringen ställer större och större krav när det gäller verksamhetsstyrning på stora organisationer. Det är viktigt att alla inom organisationen arbetar mot samma mål trots alla olikheter. Forskning av bl.a. LÄS MER