Sökning: "Dans it"
Visar resultat 1 - 5 av 362 uppsatser innehållade orden Dans it.
1. L’ironie dans La princesse de Babylone de Voltaire : Transmettre des idées polémiques et philosophiques
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : The objective of this essay is to analyse the use of irony in one of Voltaire's philosophical tales, La princesse de Babylone (1768). Taking as a starting point three perspectives on irony (from philosophy, linguistics, and literature) as well as the context in which Voltaire wrote this tale, this thesis examines the use of irony, its objectives and how it permits the transmission of polemical and philosophical ideas. LÄS MER
2. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER
3. Barns semiotiska uttryck i dansen : En kvalitativ studie av hur tre designade dansaktiviteter underlättar barns användning av semiotiska resurser.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study highlights the complex ways in which children engage with semiotic resources during designed dance activities. The study explores how preschool children aged four to five use semiotic resources during dance activities. The aim is to investigate the children's use of symbolic expressions and the communicative dynamics involved. LÄS MER
4. "Det kan ju inte vara negativt att vara en dansande förebild" : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med dans i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Mot bakgrund av både tidigare forskning och egna upplevelser framkommer det att dans inte är ett vanligt förekommande ämne i förskolan. Därför väcktes intresset av att undersöka dansens plats i förskolan. LÄS MER
5. How To Make Room For Moving? : within conversation
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för dansSammanfattning : This essay is part of my Bachelor’s degree project called How To Make Room For Moving?. It consists of two parts. The first part is a conversation between four fictive characters about the experience of the performance How To Make Room For Moving?. LÄS MER