Sökning: "Dark Tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Dark Tourism.
1. Dark tourism : Turisters motiv att besöka platser med svåra kulturarv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This research delves into the realm of dark tourism, specifically examining four European sites with challenging cultural legacies: Auschwitz, Anne Frank's House, the Berlin Wall, and the Catacombs of Paris. Dark tourism includes visits to locations associated with themes of death, suffering, and catastrophe. LÄS MER
2. Chasing the Night: Understanding the Value of Enthusiasts in Dark Sky Tourism : An exploratory study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In the academic field of tourism, a relatively new type of tourism called Dark Sky Tourism is emerging. In this touristic field, there is a lack of studies focused on the individual tourist perspective. Therefore, this paper explores the perceived values of Dark Sky Tourism (DST). LÄS MER
3. “You can not pay my rent forever” Voices from Dandora: Exploring Perspectives on Slum Tourism through Resident, Tour Guide, and Swedish Tourist Experiences
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : In line with the increase of Globalisation, the demand for more unconventional tourism has been on a rise during the last decades. More Western tourists want to get insight into the everyday life of citizens in the country they are visiting. LÄS MER
4. Andra världskrigets bunkrar i Sverige och Norge : Skånelinjen och Narvik ur ett kulturarvsperspektiv
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : Uppsatsen syftar till att belysa moderna lämningar som kulturarv, i synnerhet andra världskrigets (1939-1945) bunkrar i Sverige och Norge. Bunkrar/värn syftar till anläggningar kopplade till militär aktivitet och krigsföring. LÄS MER
5. Illuminating the Dark : Measuring Emotional Experiences of Dark Tourism Consumers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This study examines the emotional experiences of 152 respondents visiting ‘light’, ‘lighter’, and ‘lightest’ dark tourism sites and the relationship those experiences have with positive word-of-mouth. Therefore, the theoretical contribution of this study fills in the research gap by focusing on the destinations on the ‘lighter’ periphery of Stone’s Dark Tourism Spectrum. LÄS MER