Sökning: "Data Analytics Capabilities"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Data Analytics Capabilities.
1. Prevalent Discord. Exploring and estimating the prevalence of the type of user disagreement on news media Facebook posts discussing the Colombian peace process (2020-2022)
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis is dedicated to exploring and understanding public reactions within negotiated peace settlements based on social media data. Concretely, to modeling public opinion and sentiment within the context of the Colombian peace process using a curated dataset of N= ~1. LÄS MER
2. Big Data and Analytics with Driving Data : Implementation and Analysis of Data Pipeline and Data Processing Resources
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This thesis project was conducted in cooperation with Zenseact for the purpose of investigating the possible usage of Google BigQuery and its capabilities to store and provide insights of large time-series data. An end-to-end data pipeline was built to facilitate the movement of data from Zenseact's local servers and ingestion into BigQuery. LÄS MER
3. Low-No code Platforms for Predictive Analytics
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In the data-driven landscape of modern business, predictive analytics plays a pivotal role inanticipating and mitigating customer churn—a critical challenge for organizations. However, thetraditional complexities of machine learning hinder accessibility for decision-makers. LÄS MER
4. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
5. Staff’s perception of students’ informational privacy in higher education: The case of Canvas
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : This study aims at discussing how students’ informational privacy in the learning management system (LMS) Canvas is perceived by staff at higher education institutions (HEIs), as well as identifying challenges arising from dataveillance and from perceptions of informational privacy themselves. The study of perceptions is based on a range of interviews at five HEIs in Sweden. LÄS MER