Sökning: "Data-Driven Organization"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Data-Driven Organization.

  1. 1. Data Democratisation in the Realm of Digital Transformation : Organisational Approach towards Data Democratisation

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jobin Jose; [2023]
    Nyckelord :Data Democratisation; Data Democratization; Data Democratisation and Digital Transformation;

    Sammanfattning : The thesis shed light into the connectivity between the Organization and Employees in terms of their acceptance and contribution towards Digital Transformation initiatives through the different elements of Data Democratisation. The study identifies Six key elements of Data Democratisation and how these elements are incorporated to successfully steer Digital Transformation in the organization. LÄS MER

  2. 2. Business Intelligence and Analytics – a key driver for efficient production? : An empirical study in the food industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Simon Dahlström; Erik Hasslid; [2023]
    Nyckelord :Fact-based Decision Making; Efficient Production; Food Industry; BI A;

    Sammanfattning : Organizational decisions are significant to an organizations' future. Research shows that many organizations tend to make decisions based on previous experiences, ‘gut feeling’ and assumptions rather than facts. This is troubling since decision-makers leave the organization’s future to the hands of chance. LÄS MER

  3. 3. Data-Driven Decision-Making In Small Organizations : A qualitative study in optimizing BI deployment in Vasaloppet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Felix Höglund; [2023]
    Nyckelord :Data-driven decision-making; business intelligence; small organizations;

    Sammanfattning : Organizations are social systems established to make decisions. Modern organizational decision-making is complex and can easily overwhelm the capacity of individuals. Because of the complexity of multi-person decisions, there is a big risk for uncertainty in decision-making. LÄS MER

  4. 4. "Datacentrerat värdeskapande för sakens skull, det blir man bara fattig på" : Datadrivet värdeskapande genom BDA för kundupplevelsehantering för online-magasin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Linus Andersson; Rebecka Hvirf; Kajsa Norman; [2023]
    Nyckelord :Datacentrerat värdeskapande; CXM; Customer engagement management; Big Data;

    Sammanfattning : The objective of this study is to explore how data-driven value can be created for online magazines through big data analytics for customer experience management. Big data analytics can help online magazines to gain insights into customer behavior, preferences, and needs, which can be used to create a better customer experience and provide assistance in the process of decision making. LÄS MER

  5. 5. Införandet av ny teknologi: Data Virtualization inom nordiska organisationer : En kvalitativ kartläggning över vilka faktorer som är avgörande för införandet av Data Virtualization

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Engla Hygstedt Falk; Erica Wartmark; [2023]
    Nyckelord :Data Virtualization; Implementation; Technology-Organization-Environment framework.; Data Virtualization; Implementering; Teknologisk-Organisatorisk-Omgivning ramverk.;

    Sammanfattning : Data är idag en central resurs i många organisationer och mängden data ökar för varje år. Detta kan innebära att organisationer påverkas till att söka efter nya teknologier som kan ge dem möjligheter att fatta datadrivna beslut i större omfattning. LÄS MER