Sökning: "Data-driven marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden Data-driven marketing.

  1. 6. Exploring Strategies for Customer Engagement in the Absence of Third-party Cookies : Using a Firm-based Digital Maturity Lens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Lengdell; [2023]
    Nyckelord :Strategies; Customer Engagement Online; Digital Maturity; Third-party Cookies;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to identify and analyze innovative strategies that firms can use to develop customer engagement online without relying on third-party cookies, whilst also considering the firms' level of digital maturity. Method – To explore the innovative strategies for developing customer engagement online without third-party cookies, a sequential mixed-method design was employed, utilizing semi- structured interviews and survey data. LÄS MER

  2. 7. IDENTITY & TECHNO-UTOPIANISM. A Critical Discourse Analysis of Marketing Material and their Sociotechnical Imaginaries.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Åberg; [2022-02-10]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Sociotechnical Imaginaries; Marketing Technology; MarTech; Critical Studies; Identity; Techno- Utopianism;

    Sammanfattning : This research paper sets out to investigate the messaging present in a corpus of texts gathered from Acxiom’s, an American data-analysis and ‘Identity Solutions’-company, website. The paper applies a framework of Critical Discourse Analysis informed by Theo van Leeuwen’s theory of ‘legitimations’ and analyses the findings through the theoretical framework of ‘Sociotechnical Imaginaries’. LÄS MER

  3. 8. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  4. 9. How can B2B companies optimize their marketing and sales efforts in the customer journey with digital means? : A case study with a Swedish manufacturing company.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Svensson; Sanna Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Data-driven Marketing; B2B Customer Journey; B2B Sales Funnel; B2B Sales Management; Digital Inbound Marketing; Digital Content Marketing; Growth hacking;

    Sammanfattning : Rapid digital transformation, accelerated by covid-19 and a younger, more digital workforce, has changed the B2B sales environment affecting customer behavior, business practices and technologies. To adapt to this change B2B companies need to create new endeavors that connect marketing and sales activities, and identify how these can be efficiently enhanced by technology and digital tools. LÄS MER

  5. 10. En kvalitativ studie om sambanden mellan analys av stora datamängder i datadrivet beslutsfattande inom marknadsföring : Hur IT-beroende arbetssystem samverkar för att skapa värde i marknadsföringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2022]
    Nyckelord :IT-reliant work system; Big Data; Big Data Analytics; Digital Marketing; Value Creation; Data Driven Decision Making; Knowledge Management; IT-beroende arbetssystem; Stora Datamängder; Analys av Stora Datamängder; Digital Marknadsföring; Värdeskapande; Datadrivet beslutsfattande; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Stora datamängder flödar idag inom alla verksamheter genom att data samlas in från olika håll in i olika databaser. Analyser av stora datamängder kan utnyttjas och skapa värde för verksamheter på ett sätt som tidigare inte varit möjligt med hjälp av nya verktyg, modeller och kompetenser. LÄS MER