Sökning: "Dating app"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Dating app.

  1. 1. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  2. 2. What is the influence of Social Media advertisements on Millennials and Generation Z consumers' behaviors towards dating Apps? A study of Muzz

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Marwan Al Rabea; Rami Faour; Solan Shekany; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Instagram; Social Media; Social Media adverts; Advertising Effectiveness; Consumer Behavior Theory; Uses and Gratification Theory; Millennials; Generation Z; Dating apps; Niche Dating Apps; Muzz; Muzmatch Previous name of Muzz .;

    Sammanfattning : Abstract Background: Social media is becoming more prominent each day. Platforms such as TikTok and Instagram are amongst the top six social media platforms used by Generation Z and Millennials (Dixon, 2023; Ceci, 2023). LÄS MER

  3. 3. Leder ett sexpack alltid till sex? : Hur användare på Tinder reflekterar kring självrepresentationer baserat på intentioner

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Nyberg; Ida Flodin; [2023]
    Nyckelord :Tinder; Intention; Self-representation; Consumption; Tinder; Intention; Självrepresentation; Konsumtion;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera och finna mönster på hur användare reflekterar över framställningen av sin profil på Tinder beroende på deras intentioner. Frågeställningarna som besvaras är hur användare reflekterar kring vilka intentioner som driver dem att använda Tinder, samt hur användare motiverar sina självrepresentationer beroende på dess intentioner. LÄS MER

  4. 4. "Be fit, my age, big c**k": Engagements with Hegemonic Masculinity, Hetero(homo)normativity and Discrimination among Queer Male Dating App Users in Malmö and Copenhagen - A Thematic and Summative Content Analysis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Aaron West; [2023]
    Nyckelord :MSM dating apps; hegemonic masculinity; heteronormative; homonormative; misogyny; body shaming; racism; queer digital geographies; self- re presentation; online disinhibition.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This exploratory research addresses a significant gap in feminist, cultural, and digital geographies by examining the geographic variations of how hegemonic masculinity, hetero(homo)normativity and discrimination is exhibited by MSM dating apps users in two distinct city contexts. Drawing from a post-structuralist humanistic perspective, the study explores how dominant ideologies shape exclusionary online queer spaces made unique by digital placemaking. LÄS MER

  5. 5. Om du gör så här kommer killen att älska dig

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jessica Johansson; Henny Nerin; [2022-08-01]
    Nyckelord :TikTok; Sexual Self Concept; Media Practice Model; Sexuell Självuppfattning; Identitet; Unga Tjejer; Algoritm; Sexuell Mediesocialisering;

    Sammanfattning : TikTok is a social media platform centered around short user-produced video clips. It is one of the biggest social media platforms in the world with one billion active users, the majority of which are made up of young people. In Sweden most users are under the age of 24 and most of them are girls. LÄS MER