Sökning: "Datorn i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden Datorn i skolan.

  1. 1. A personalized quasi-passive ankleexoskeleton using human-in-the loop optimization approaches

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ho Ming Kong; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passive ankle exoskeletons have been proven to successfully decrease muscle demand for walking. The movement of the user’s ankle drives a mechanical clutch and spring, which eventually stores and returns mechanical energy to the user. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sham Mohamed; Sara Haidar; [2023]
    Nyckelord :Swedish for immigrants; digitization; women; challenges; pedagogy; immigrant; Svenska för invandrare; digitalisering; kvinnor; utmaningar; pedagogik; invandrare;

    Sammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i skolan : en kvalitativ analys av förutsättningar och användning hos elever i fjärde klass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Davidsson; Mirwais Hotaki; Jesper Storberg; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; use; students; digital competence; digitalization; digital strategy; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fourth grade; Digitala verktyg; användning; elever; digital kompetens; digitalisering; digitaliseringsstrategi; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fjärde klass;

    Sammanfattning : Sverige har en ambition om att bli bäst i världen på att tillvarata digitaliseringens möjligheter, en central del i detta är att tidigt säkerställa digital kompetens hos unga. Därav att det görs satsningar på att barn ska ha tillgång till digitala verktyg av olika slag i skolmiljö. LÄS MER

  4. 4. Elevperspektiv av digitala verktygs funktion : Vilka är de pedagogiska användningsområdena

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Onuma Panawong; Emma Kristensson; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Elevperspektiv; Förebyggande arbete; Specialpedagog; Utvärdering;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Panawong, Onuma & Kristensson, Emma (2023). Elevperspektiv av digitala verktygs funktion – Vilka är de pedagogiska användningsområdena. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the performance of a team consisting of an advanced agent and a less advanced agent in the game Manille : A comparison of agents trained using the CFR algorithm with and without abstractions.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oliver Lindgren; Leonardo Rezza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Making artificial intelligence (AI) algorithms solve games has always been an interesting benchmark of AI research. Perfect information games like Chess can be played on a level beyond human capabilities. LÄS MER