Sökning: "Datorspel"
Visar resultat 11 - 15 av 624 uppsatser innehållade ordet Datorspel.
11. Musikimplementationens påverkan på spelupplevelse : En undersökning kring hur valbar icke-diegetisk musik i ett spel påverkar spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att observera hur spelupplevelsen påverkas av en musikimplementation med tre valbara kontrasterande kompositioner gentemot en förutbestämd komposition. Undersökningen baserades på tidigare forskning som undersökt musikens inverkan på upplevelse och prestation. LÄS MER
12. Att läsa eller inte läsa : En kvalitativ studie om elevers motivation till läsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den internationella undersökningen PIRLS visar på att svenska elevers läsförståelse sjunker och att kunskapsklyftan mellan flickor och pojkar ökar, där flickor presterar bättre än pojkar. Tidigare forskning visar på samband mellan motivation till läsning och läsförmågor. LÄS MER
13. En prestandajämförelse mellan objektorienterad design och dataorienterad design i C++, Java och Java Project Valhalla
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Datorspel behöver utnyttja hårdvara effektivt för att kunna vara tillgänglig på så många system som möjligt med varierande kapacitet. En viktig del i detta är att optimera användandet av processorns cacheminnen. Programmerare kan följa en dataorienterad design för att implementera cacheeffektiv kod. LÄS MER
14. Spel som läromedel : En historiedidaktisk undersökning om historiebaserade datorspel på högstadiet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the popular computer game Europa Universalis IV and how the use of history looks inside the game and its potential use during lessons.There is also a second purpose to this study and it is to shine some light on how students between the ages of thirteen and fifteen think about history-based videogames and their use in a classroom situation. LÄS MER
15. Cooperative Modular Neural Networks for Artificial Intelligence in Games : A Comparison with A Monolithic Neural Network Regarding Technical Aspects and The Player Experience
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Recent years have seen multiple machine-learning research projects concerning agents in video games. Yet, there is a disjoint between this academic research and the video game industry, evidenced by the fact that game developers still hesitate to use neural networks (NN) due to lack of clarity and control. LÄS MER