Sökning: "Datorspelsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Datorspelsutveckling.

  1. 1. Hur kroppsspråk reflekteras på ett livlöst objekt : En undersökning om kroppsspråk hos en mjölpåse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Johansson; [2021]
    Nyckelord :animation; Ickeverbal kommunikation; Kroppsspråk; Känslouttryck; Livlösa objekt;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om hur olika animationsprinciper och rörelsemönster kanappliceras på ett livlöst objekt för att förmedla olika känslouttryck. En mjölpåse valdesför att uttrycka de olika känslorna. LÄS MER

  2. 2. GPU Volume Voxelization : Exploration of the performance characteristics of different GPU-based implementations

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Grigory Glukhov; Aleksandra Soltan; [2019]
    Nyckelord :voxelization; GPU; GPGPU; SIMT; thread divergence; Vulkan API; voxelization; GPU; GPGPU; SIMT; tråd divergering; Vulkan API;

    Sammanfattning : In recent years, voxel-based modelling has seen a reintroduction to computer game development through massive graphics hardware improvements. Never- theless, polygons continue to be the default building block of 3D objects, intro- ducing a need for the transformation of polygon meshes into voxel-based models; this process is known as voxelization. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar spelutvecklingsföretag i Skövde för att driva innovation? : Vad skiljer spelutvecklingsföretagen i Skövde och mjukvaruutvecklingsföretags sätt att arbeta för att driva innovation?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Per Hasselberg; [2016]
    Nyckelord :spelutveckling; datorspelsutveckling; innovation; kreativitet;

    Sammanfattning : Problemformulering och problembakgrund: Med ökad konkurrens i form av mängden nystartade företag, att teknologin blir mer och mer avancerad och att ett misslyckad produktion kan leda till förödelse och konkurs betyder att innovation är en nyckel vid spelutveckling. Det finns idag teorier om hur innovation drivs i mjukvaruutveckling men ej specifikt på spelutveckling. LÄS MER

  4. 4. Testernas Test : En studie om testmetoder inom datorspelsutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Henrik Niku; [2010]
    Nyckelord :Dataspelsutveckling; Datorspelsutveckling; Testning; Testprotokoll; Speltestmetoden; Fokusgrupp;

    Sammanfattning : Hur kan testprotokoll användas för att mäta datorspels underhållningsvärde på ett metodiskt sätt? Studien bygger på metodisk testning av datorspel med hjälp av användandet av testprotokoll, och inleds med att presentera vad testning är samt hur den används inom både generell mjukvaruutveckling och datorspelsutveckling. I studien framställs två testprotokoll baserade på testmetoderna "fokusgrupper" samt "speltestmetoden". LÄS MER

  5. 5. Spela på olika villkor : En artikelserie om funktionshindrade datorspelare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Mathias Gerdfeldter; [2008]
    Nyckelord :Datorspel; tv-spel; funktionshinder; jämställdhet;

    Sammanfattning : Datorspel har under början av 2000-talet tagit världen med storm. Fenomenet har exploderat från att vara en angelägenhet främst för de redan frälsta till en internationell miljardindustri. Sverige är en av de bästa länderna i världen på datorspelsutveckling. Alla som vill kan dock inte genast ta del av underhållningen. LÄS MER