Sökning: "David Hörnsten"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden David Hörnsten.

  1. 1. Utan samspel fungerar ingenting - en studie om sociala lärmiljöer på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Nilsson; Emma Finstad; [2020]
    Nyckelord :Förskola; lärmiljö; samspel; sociala aspekter; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : Hur tänker pedagoger utifrån ett socialkonstruktivistiskt perspektiv angående att skapa och bygga sociala lärmiljöer på förskolor? Syftet med studien är att få syn på hur pedagoger tänker i utformandet kring en pedagogisk lärmiljö, samt vilka stora sociala faktorer som spelar roll i utformandet av en pedagogisk lärmiljö. Studien utgår utifrån kvalitativa intervjuer med pedagoger i olika utbildningsnivåer som alla är aktiva inom förskolan. LÄS MER

  2. 2. Filöverföring i modern tid : En jämförelse av SMTP, SFTP och HTTP

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)

    Författare :Matteus Gilis; David Hörnsten; David Larsson; [2015]
    Nyckelord :File transfer protocol; user friendliness; security; Simple Mail Transfer Protocol; SSH File Transfer Protocol; Hypertext Transfer Protocol; Filöverföringsprotokoll; användarvänlighet; säkerhet; Simple Mail Transfer Protocol; SSH File Transfer Protocol; Hypertext Transfer Protocol;

    Sammanfattning : Överföring eller mottagande av datorfiler är en syssla som de flesta av oss ägnar ossåt regelbundet i ett eller annat sammanhang, oavsett om det sker privat eller om detär arbetsrelaterat. File Transfer Protocol (FTP) är ett protokoll för just detta ändamålsom lanserades under tiden då persondatorer hade blivit allt vanligare i hemmetoch på arbetsplatsen. LÄS MER

  3. 3. Kundrelationer inom banksektorn : Hur svenska storbanker verkar för att säkerställa kontinuitet och lönsamhet inom studentsegmentet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Biqila Gebeyehu; David Hörnsten; [2013]
    Nyckelord :Banker; Studenter; Customer Relationship Management CRM ; Customer Aset Management CAM ; Segmentering; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the major swedish banks look upon and promote student profitability as well as long-term relationships within the student segment from a CRM point of view. The study incorporates a qualitative course of action with an abductive research approach which has been carried out by conducting personal and telephone interviews with representatives from three out of the four major swedish banks Nordea, Swedbank and Handelsbanken. LÄS MER