Sökning: "David Hjälte"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden David Hjälte.

  1. 1. Karismatiska ledarbeteenden bland tränare inom lag- och individuell elitidrott

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :David Jansson; Jacob Palmqvist; [2022-06-28]
    Nyckelord :Karismatiskt ledarskap; Elitidrott; Evolutionsteori;

    Sammanfattning : Dagens kommersialiserade elitidrott är en miljö som präglas av konkurrens, pengar och superstjärnor. En tränare kan bli stadens hjälte, men riskerar också att bli en syndabock då hen ofta hålls ansvarig för idrottarens eller lagets prestation. LÄS MER

  2. 2. Mot Industri 4.0 genom statistisk dataanalys : En studie om positionen av stansade hål vid Scania Ferruforms saidobalkstillverkning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :David Hjälte; [2021]
    Nyckelord :Industry 4.0; Smart factory; Big data; Cyber-physical system; Internet of Things; Statistical process control; Data analysis; Quality management; Punching; Industri 4.0; Smarta fabriker; Big data; Cyberfysiska system; Sakernas internet; Statistisk processtyrning; Dataanalys; Kvalitetsutveckling; Stansning; Scania Ferruform;

    Sammanfattning : Den fjärde industriella revolutionen, även kallad Industri 4.0, drivs av ett antal teknologier som medför digitalisering och automatisering av industriella processer. Konceptet innebär en applicering av dataanalys med avancerade analytiska verktyg på stora mängder data, vilka påstås ge stora möjligheter för kvalitetsförbättringar. LÄS MER

  3. 3. FORMPRINCIPER I KARAKTÄRSDESIGN : Geometriska formers inverkan på karaktärsroller inom 2.5D plattformsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Spångberg; [2018]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; Plattformsspel; 3D; 2.5D; Grafik; Formspråk;

    Sammanfattning : Denna studie gick ut på att svara på frågan: Påverkar användningen av hårda och mjuka former inom karaktärsdesign i 2.5D plattformsspel hur spelet och dess karaktärer upplevs? Och: Vilka tendenser kan utläsas? Metoden för att svara på denna fråga var att skapa ett kort plattformsspel i fyra olika versioner där karaktärerna var baserade på antingen mjuka eller hårda former, två huvudkaraktärer och två fiender skapades där de båda fanns i två olika versioner, en baserad på hårda former och en på mjuka. LÄS MER

  4. 4. What Level Design Elements Determine Flow? : How Light and Objects Guide the Player in Overwatch and Doom

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :David Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Computer games; level design; flow; game design; architecture; fps; datorspel; bandesign; flöde; speldesign; spelutveckling; design; arkitektur;

    Sammanfattning : This thesis presents a comparative study between Overwatch (2016) and Doom (2016) to determine how these fast-paced games facilitate flow in their gameplay. The second chapter looks at formal definitions of flow and level design to establish a vocabulary for following chapters. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller inte vara en hjälte : Nationalism i svenska läroböcker

    Magister-uppsats, Enheten för historia

    Författare :David Geiser; [2010]
    Nyckelord :Nationalism; läroböcker; patriotism; mångkulturalism;

    Sammanfattning : Nationalismens utbredning i svenska läroböcker förändras med tiden i form av illustrationer, omfattning samt text-och bildmaterial. De böcker som jag studerat i denna uppsats är valda utifrån tre tidsnedslag (1920-, 1960-, 2000-tal) där varje tidsnedslag representerar en form av nationalism som både är lik och olik de andra tidsnedslagen. LÄS MER