Sökning: "David Lindqvist"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden David Lindqvist.

  1. 11. Mobila applikationer som reklam

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :David Zetterlund; Jonas Lörnell; [2010]
    Nyckelord :mobile marketing; mobile advertising; apps; applications; iphone; attitude towards mobile marketing; consumer behaviour; adoption of the mobile phone; adoption of technology; use of the mobile phone; location-based-advertising; user acceptance of the mobile phone; push and pull; iad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Title: Consumer perception of mobile marketing Institution: Department of Service Management, Campus Helsingborg, Lund University Level: Master’s degree Authors: David Zetterlund and Jonas Lörnell Supervisors: Jessica Enevold and Katja Lindqvist Issue: Mobile marketing is the fastest growing category of advertising right now. Mobile marketing allows direct-targeted advertising to users and is now mainly implemented through so-called applications - programs that are downloaded to the phone and used for various purposes. LÄS MER

  2. 12. Stadsform : om stadens typo-morfologiska utveckling och ­debatten om dagens och framtidens stadsformer

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :David Lindqvist; [2010]
    Nyckelord :stadsform; planideal; debatt; stadsbyggnadstrender; stadsmorfologi; planeringshistoria; stadsplaneutveckling; plantyper; stadsbyggnadsteoretiker;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet har varit att analysera hur olika stadsplaneideal direkt eller underförstått framhävs i svensk stadsplaneringsdebatt och stadsbyggande samt att undersöka vilka planideal som förespråkas. Den svenska stadsplaneringsdebatten har analyserats utifrån ett urval av artiklar ifrån de tio senaste årens nummer av tidsskrifterna Arkitekten, Arkitektur, Plan och Nordisk arkitekturforskning, vilka kan sägas utgöra den huvudsakliga arenan för den fackmässiga stadsbyggnads- och planeringsdebatten i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Relationsmarknadsföring via mobiltelefonen- ett nytt sätt att nå fram genom mediebruset

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Lindqvist; Celia Olsson; Emily David; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kommunikation; mobiltelefon; sms; bluetooth; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Reklam i mobiltelefonen är ett relativt nytt fenomen inom området relationsmarknadsföring. För att undersöka hur företag idag arbetar med marknadsföring via mobiltelefonen använder vi oss av ett antal caseföretag och deras erfarenheter. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer. LÄS MER