Sökning: "David Lindqvist"
Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden David Lindqvist.
11. Mobila applikationer som reklam
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: Consumer perception of mobile marketing Institution: Department of Service Management, Campus Helsingborg, Lund University Level: Master’s degree Authors: David Zetterlund and Jonas Lörnell Supervisors: Jessica Enevold and Katja Lindqvist Issue: Mobile marketing is the fastest growing category of advertising right now. Mobile marketing allows direct-targeted advertising to users and is now mainly implemented through so-called applications - programs that are downloaded to the phone and used for various purposes. LÄS MER
12. Stadsform : om stadens typo-morfologiska utveckling och debatten om dagens och framtidens stadsformer
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Syftet med arbetet har varit att analysera hur olika stadsplaneideal direkt eller underförstått framhävs i svensk stadsplaneringsdebatt och stadsbyggande samt att undersöka vilka planideal som förespråkas. Den svenska stadsplaneringsdebatten har analyserats utifrån ett urval av artiklar ifrån de tio senaste årens nummer av tidsskrifterna Arkitekten, Arkitektur, Plan och Nordisk arkitekturforskning, vilka kan sägas utgöra den huvudsakliga arenan för den fackmässiga stadsbyggnads- och planeringsdebatten i Sverige. LÄS MER
13. Relationsmarknadsföring via mobiltelefonen- ett nytt sätt att nå fram genom mediebruset
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Reklam i mobiltelefonen är ett relativt nytt fenomen inom området relationsmarknadsföring. För att undersöka hur företag idag arbetar med marknadsföring via mobiltelefonen använder vi oss av ett antal caseföretag och deras erfarenheter. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer. LÄS MER