Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Planerade Utomhuspedagogiska aktiviteter i fritidshemmet : För en bättre inkludering av elever i behov av särskilt stöd
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet är att tillämpa aktionsforskning som ett när- och deltagarorienterat arbetssätt för att implementera planerade utomhuspedagogiska aktiviteter. Detta för att studera huruvida utomhuspedagogiska aktiviteter kan gynna en bättre inkludering samt försöka få en uppfattning av inkludering från elever i behov av särskilt stöd på fritidshemmet. LÄS MER
2. Certaines différences de langages dans les conversations réelles " : élèves-élèves" versus "élèves-chatbot"
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Cette étude examine comment les élèves communiquent par écrit lorsqu'ils savent que leur interlocuteur est un autre élève humain par rapport à la façon dont ils communiquent lorsqu'ils savent que leur partenaire est un « chatbot », un agent conversationnel artificiel qui communique par écrit en utilisant le langage naturel. Les participants sont des lycéens d’un cours de français langue étrangère (FLE) en Suède. LÄS MER
3. Exploring the early phase of professionalization in innovation management through voluntary personal certification. : A comparative study between certified and non-certified innovation management professionals
Master-uppsats,Sammanfattning : Purpose - Innovation management as a profession is gaining importance. Personal certification within the field has become a newly developing trend, however, this aspect has not been studied much. LÄS MER
4. Kontrollerad tillit : Linjechefers syn på tillitsbaserad styrning, uppföljning och kvalitetsutveckling.
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Innebörden i regeringens satsning på tillitsbaserad styrning är att medarbetarnas erfarenhet och verksamhetsnära kunskap på ett bättre sätt ska tas tillvara och att behovet av kontroll ska balanseras mot förtroende för medarbetarna. Att släppa på detaljstyrningen och lämna mer handlingsutrymme till medarbetarna går väl i takt med teorin om offensiv kvalitetsutveckling. LÄS MER
5. Mitt eget ansvar för lärande : Hur ser elever på eget ansvar och motiv till att ta ansvar?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Det finns mycket forskning kring vad som visar sig vara bra för elevers lärande och hur vi ska arbeta för att komma dit men inte mycket kring hur eleven tar eget ansvar för sitt lärande. Jag valde att göra en studie baserad på skriftliga intervjuer skapade i ett enkätformulär med fasta och öppna frågor presenterade i diagram och löpande text. LÄS MER