Sökning: "Deaf competence"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Deaf competence.

  1. 1. ”Jag undrade om det hade med tolkandet att göra, Att det kunde bli en sådan missuppfattning” : En kvalitativ intervjustudie om upplevelsen av att använda teckenspråkstolk i möte med dövaklienter hos handläggare inom socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Felicia Edenfur; [2024]
    Nyckelord :teckenspråk; döva; teckenspråkstolk; socialtjänst; interkulturell kommunikation;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore how social workers describe their experiences with using sign language interpreters in meetings with deaf or hard of hearing clients, and which procedures they follow in booking and using sign language interpreters. The study also examines if prior knowledge of and insight about deaf people and sign language affect the meeting, and if so, in what way. LÄS MER

  2. 2. CHALLENGES AND COMPETENCE IN TEACHING IN INCLUSIVE CLASSROOMS IN RWANDA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marie Delphine Kwizera; [2021-08-16]
    Nyckelord :Inclusive education; Teacher Competence; Rwanda;

    Sammanfattning : Aim: The study explores Rwandan teachers’ perspectives on competencies they have for teaching in inclusive classrooms, the support teachers need to develop their competencies, and the challenges they face in inclusive schools in Rwanda. Theory:Danielson’s Framework for Teaching builds the theoretical framework for this research. LÄS MER

  3. 3. “Det känns som att jag hela tiden måste kämpa för mina rättigheter” : Barndomsdöva personers erfarenheter av kontakt med myndigheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Vicky Lundgren; Klara Wedding; [2018]
    Nyckelord :deaf; deaf competence; administrative authorities; accessibility; discrimination; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine and illuminate how people who are born deaf experience their encounters with administrative authorities. The study was based on qualitative interviews. Several themes were identified in the interviews: knowledge, deaf competence, accessibility, communication, interpreter usage, audism and discrimination. LÄS MER

  4. 4. När dövkompetensen brister hos rättsväsendet : En kvalitativ studie av dövas upplevelse av mötet med rättsväsendet och dess konsekvenser

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Carolina Ekström; [2016]
    Nyckelord :Deaf; Sign language; Deaf competence; Audism; Everyday racism; The justice system; Sign language interpreter; Döva; Teckenspråk; Dövkompetens; Audism; Vardagsrasism; Rättsväsende; Teckenspråkstolk;

    Sammanfattning : Studien undersöker dövkompetensens betydelse (kunskap om döva, teckenspråk och deras kultur) för döva i mötet med rättsväsendet. Syftet är att visa vilka konsekvenser som avsaknaden av dövkompetensen kan få. LÄS MER

  5. 5. Elever på tidig utvecklingsnivå och deras möjligheter till delaktighet genom eget beslutsfattande : En fokusgruppsstudie med tre olika yrkesgrupper

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Lindström; [2016]
    Nyckelord :Delaktighet; beslutsfattande; tidig utvecklingsnivå; kommunikation;

    Sammanfattning : Abstract   The aim of this study is to examine how teachers, assistants and residential caregivers talks about the possibilities for student with intellectual and developmental disabilities to participate through decision-making. The study is qualitative and the metodological approach is focus group interviews with three professional. LÄS MER