Sökning: "Deaf"
Visar resultat 16 - 20 av 145 uppsatser innehållade ordet Deaf.
16. Den döve, Den hörande och Den seende : En Audiovisuell analys av The Tribe
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur ljudet och bilden samspelar i filmen The Tribe (2014) (Myroslav Slaboshpytskyi med ljuddesign av Oleh Holovoshkin). Studien har även som syfte att undersöka vilka ljud som bidrar till känslan av obehag, ångest och rädsla. LÄS MER
17. "Are their gods all deaf?" : EN LITTERATURANALYS AV GUDOMLIG AGENS I GEORGE R.R.MARTINS ”A SONG OF ICE AND FIRE”.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : Creators of popular culture, especially in the Fantasy- and Science Fiction-genres, has oftenused religious inspiration in the form of symbolism of the divine to form their own religioussystems and beliefs. The gods in these works ranges from actual physical beings to lofty ideasof transcendent powers in the sky. LÄS MER
18. Låg panna, ljusa ögon : En raskritisk läsning av Stina Aronsons Hitom himlen (1946)
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Stina Aronson (1892–1956) is a celebrated Swedish modernist who published twenty-five works during the first part of the 20th century. Her writings are considered to be progressive and ethical due to extensive feminist and eco-critical research. LÄS MER
19. Den diskursiva kampen om det normala : Det "normala" och "avvikande" sett ur integrationen av hörselskadade och döva elever i grundskolan 1965
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
20. CHALLENGES AND COMPETENCE IN TEACHING IN INCLUSIVE CLASSROOMS IN RWANDA
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The study explores Rwandan teachers’ perspectives on competencies they have for teaching in inclusive classrooms, the support teachers need to develop their competencies, and the challenges they face in inclusive schools in Rwanda. Theory:Danielson’s Framework for Teaching builds the theoretical framework for this research. LÄS MER