Sökning: "Deceptive Practices"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Deceptive Practices.

  1. 1. Hur mörkt är ett mörkt mönster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Tommy Johansson; Karin Öberg; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; Deceptive design; Design Patterns; Interaction design; UX-design; UI-design; Design Ethics; Cognitive Biases; Online Travel Agency; Dark patterns; Deceptive design; Designmönster; Interaktionsdesign; UX-design; UI-design; Designetik; Kognitiva Biaser; Onlineresebyrå;

    Sammanfattning : Dark Patterns är designmönster som används av företag i syfte att manipulera användare till att fatta beslut som de möjligtvis inte hade gjort annars och som inte gynnar deras egna intressen. Den här studien undersöker användarens upplevelse och perspektiv på dark patterns på en onlineresebyrås hemsida där dark patterns används flitigt. LÄS MER

  2. 2. Tillåtna överdrifter eller vilseledande marknadsföring? En utredning om vilseledande marknadsföring av kosmetika enligt 10 § marknadsföringslagen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Nordqvist; [2023]
    Nyckelord :Immaterialrätt; marknadsrätt; marknadsföringsrätt; puffery; vilseledande; överdrifter; reklam; kosmetika; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Marketing Act is largely based on the Unfair Commercial Practices Directive. The directive stipulates that an assessment in accordance with the Swedish Marketing Act should be made in line with the directive. In Sweden, there is a long tradition of making strict and restrictive assessments regarding exaggerations in marketing (puffery). LÄS MER

  3. 3. Deception and Self Deception : An investigation of Multi-level marketing distributors and their deceptive practices on social media

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lina Enblad; Evelina Öhlander; [2019]
    Nyckelord :Multi-level marketing; Digital Deception; Distributor Characteristics; Deceptive Practices; Self Deception;

    Sammanfattning : Background: Multi-level marketing (MLM) is a specific type of direct selling where distribution and sales are facilitated through various levels of independent distributors. The MLM industry has changed through social media and it has become a channel for the distributors to communicate with customers and potential distributors. LÄS MER

  4. 4. The influence of deceptive advertising on customer trust and loyalty : A Study of Telecom Sector in Pakistan

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mirza Khuram Shahzad; Mehnaz Kausar; [2016]
    Nyckelord :Marketing communications; Advertising; Deceptive advertising; perceived deception; customer trust; customer loyalty; corporate image; consumer behavior; false advertising; telecommunication sector in Pakistan;

    Sammanfattning : Purpose: The effects of deceptive advertising practices on customer loyalty towards mobileservice providers have been investigated empirically by this study. The main contribution ofthis study is to investigate the perceived deception-customer loyalty relationship under themoderating effect of corporate image and mediating effect of customer trust. LÄS MER

  5. 5. Sökordsannonsering i ljuset av god marknadsföringssed : varumärkesanvändning och jämförande reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Elias Ego; [2016]
    Nyckelord :Sökordsannonsering; marknadsföringssed; varumärke; google adwords;

    Sammanfattning : Keyword advertising is based on advertisers buying keywords, brands if they so wish, with a search engine service to optimize their marketing by ads or websites linked to the purchased keyword to rank as high as possible among the organic and sponsored search lists. Regarding this type of marketing, the European Court and the Swedish Market Court made clear that the trademark holders of famous brands can not prevent a competitor from using the brands as a keyword for their own ads if the use merely indicates that the competitor offers an alternative to the protected brand's products or services. LÄS MER