Sökning: "Delaunay triangulering"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Delaunay triangulering.

  1. 1. Procedurell generering av racerbanor genom Voronoi diagram : Procedurellt genererade Formel 1 racerbanor genom modifierade Voronoi diagram och self-avoiding random walk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Filip Petersson; Daniel Windhede; [2021]
    Nyckelord :Procedurell generering; racerbanor; Voronoi diagram; Delaunay triangulering; self-avoiding walk; random walk;

    Sammanfattning : Arbetet undersökte om det är möjligt att procedurellt generera giltiga och underhållande racerbanor för Formel 1 genom användandet av Voronoi diagram och self-avoiding random walk. En procedurell algoritm skapades och två enkäter konstruerades för att undersöka denna algoritms underhållningsvärde. LÄS MER

  2. 2. An approach of using Delaunay refinement to mesh continuous height fields

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Noah Tell; Anton Thun; [2017]
    Nyckelord :Delaunay; height field; height map; chunks; procedural terrain generation; topological surface;

    Sammanfattning : Delaunay refinement is a mesh triangulation method with the goal of generating well-shaped triangles to obtain a valid Delaunay triangulation. In this thesis, an approach of using this method for meshing continuous height field terrains is presented using Perlin noise as the height field. LÄS MER

  3. 3. Provinsgenerering med postprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Haimen Aldabbagh; [2014]
    Nyckelord :algorithm implementation; computational geometry; digital cartography; efficiency; post-processing; algoritmimplementation; beräkningsgeometri; digital kartografi; effektivitet; postprocess;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis is a part of a larger project carried out at Paradox Interactive. The project aims to improve a map generator for the strategy game Europa Universalis IV. This work addresses the creation and implementation of a province generator that divides a pregenerated landscape in provinces. LÄS MER