Sökning: "Deliberative education"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden Deliberative education.
1. Deliberativa samtal vid plöstliga konfliktfyllda situationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract The following essay will discuss conflict- ridden situations in the classroom and how the teachers’ leadership can strengthen the pupils’ democratic development to resolve these situations. Furthermore, we analyzed how deliberative dialogue could be of use to the teacher when these situations occur, as well as how, through civics education, the pupils could learn how to resolve conflicts in a controlled and peaceful environment. LÄS MER
2. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER
3. Värdegrundsarbetet i teori och praktik i Vuxenutbildningen inom Kriminalvården
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study aimed to describe and analyze the work on values withing the adult education of the correctional service by gathering teachers’ and supervisors’ experiences of how and why they work with values that should characterize adult education. This has been done through an analysis of their experiences based on deliberative democratic theory and deliberative dialouge to identify challenges and opportunities in their professional practice. LÄS MER
4. "Vi ska göra dom till goda samhällsmedborgare, men vi ska också låta dom ha en egen åsikt och vi ska samtidigt inte vara åsiktspoliser" : En kvalitativ intervjustudie om lärares definition och hantering av kontroversiella frågor i klassrummet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur gymnasielärare i samhällskunskap definierar och hanterar kontroversiella frågor i sin undervisning. Däri ingår både hur lärarna själva väljer att ta upp kontroversiella frågor samt hur de hanterar situationer där elever uttrycker sig på kontroversiella sätt. LÄS MER
5. Klassrumssamtal där alla får bli hörda : En studie om deliberativa samtal i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Can you find any traces of deliberative conversations in today's high school classrooms? The purposeof the study is to shed light on and understand how deliberative conversations are expressed in somehigh school classrooms today, as well as what experiences the teachers in said classrooms have ofdeliberative conversations in the classroom situation. The study is based on a pragmatic perspectivewhere it is believed that the school should create the conditions for deliberative conversations in theclassroom to prepare the students to be part of the deliberative society. LÄS MER