Sökning: "Deliberative education"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden Deliberative education.

  1. 1. Deliberativa samtal vid plöstliga konfliktfyllda situationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Lillja; Natalia Krysik; [2024]
    Nyckelord :Deliberative communication; Education; Conflict based pedagogy; Agonism; Phronesis; Intersubjectivity;

    Sammanfattning : Abstract  The following essay will discuss conflict- ridden situations in the classroom and how the teachers’ leadership can strengthen the pupils’ democratic development to resolve these situations. Furthermore, we analyzed how deliberative dialogue could be of use to the teacher when these situations occur, as well as how, through civics education, the pupils could learn how to resolve conflicts in a controlled and peaceful environment. LÄS MER

  2. 2. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sylvester Hjerpe; Patrik Winitsky; [2024]
    Nyckelord :Agonism; controversial issues; controversial topics; democratic education; deliberative conversations; power relation; sensitive subjects; social studies didactics.;

    Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER

  3. 3. Värdegrundsarbetet i teori och praktik i Vuxenutbildningen inom Kriminalvården

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Viktor Norberg; [2023]
    Nyckelord :Vuxenutbildning; Adult education; Värdegrund; Values; Deliberativ teori; Deliberative theory.;

    Sammanfattning : This study aimed to describe and analyze the work on values withing the adult education of the correctional service by gathering teachers’ and supervisors’ experiences of how and why they work with values that should characterize adult education. This has been done through an analysis of their experiences based on deliberative democratic theory and deliberative dialouge to identify challenges and opportunities in their professional practice. LÄS MER

  4. 4. "Vi ska göra dom till goda samhällsmedborgare, men vi ska också låta dom ha en egen åsikt och vi ska samtidigt inte vara åsiktspoliser" : En kvalitativ intervjustudie om lärares definition och hantering av kontroversiella frågor i klassrummet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Joanna Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Controversial questions; social studies; teachers management; qualitative method; Kontroversiella frågor; samhällskunskap; lärares hantering; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur gymnasielärare i samhällskunskap definierar och hanterar kontroversiella frågor i sin undervisning. Däri ingår både hur lärarna själva väljer att ta upp kontroversiella frågor samt hur de hanterar situationer där elever uttrycker sig på kontroversiella sätt. LÄS MER

  5. 5. Klassrumssamtal där alla får bli hörda : En studie om deliberativa samtal i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Tomas Staflin; [2023]
    Nyckelord :deliberative; communication; intersubjectivity; democracy; inquiry; education; classroom;

    Sammanfattning : Can you find any traces of deliberative conversations in today's high school classrooms? The purposeof the study is to shed light on and understand how deliberative conversations are expressed in somehigh school classrooms today, as well as what experiences the teachers in said classrooms have ofdeliberative conversations in the classroom situation. The study is based on a pragmatic perspectivewhere it is believed that the school should create the conditions for deliberative conversations in theclassroom to prepare the students to be part of the deliberative society. LÄS MER