Sökning: "Deloitte"
Visar resultat 6 - 10 av 98 uppsatser innehållade ordet Deloitte.
6. Kommunikation inom revisionsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER
7. Motivation till revisionsyrket : En kvalitativ studie kring revisionsyrkets höga personalomsättning ur ett motivationsperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : En hög personalomsättning råder inom de fyra största revisionsbolagen; Deloitte, EY, KPMG och PWC. Tidigare forskning har visat att det finns en relation mellan personalomsättning och motivation. Det har visat sig vara viktigt för organisationer att förstå medarbetarnas motivation för att besitta en låg personalomsättning. LÄS MER
8. Pandemins påverkan på revisionsarbete och dess olika processer : En studie om hur revisionsarbetet har påverkats och utvecklats till följd av Covid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 är en global pandemi som har haft en stark påverkan på världen och dess befolkning på många olika sätt. Arbetslivet, företagsamhet och således även revisionsbranschen har inte undkommit att drabbas. En normal vardag bestående av fysiska möten och interaktioner förändrades snabbt till att nästintill vara helt digitaliserad. LÄS MER
9. Scaling Innovation : A framework for large corporations based on practical and theoretical insights
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Avd.)Sammanfattning : To survive in today’s highly competitive and fast changing environment large corporations continuously have to develop themselves and their value offering. As a way to manage this, many have established innovation departments to deal with the company’s offerings. LÄS MER
10. CSR-aktiviteter & CSR-kommunikation : En kvalitativ undersökning av praxis inom Deloitte
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Corporate Social Responsibility, CSR, är ett begrepp som förklarar hur företag engagerar sig i tre olika områden: ekonomiskt, miljömässigt, och socialt för att anpassa sig till den samhällsekonomiska utvecklingen. CSR är en aspekt som blir alltmer vanlig för företag att tillämpa genom att långsiktigt nå sina mål. LÄS MER