Sökning: "Den digitala köpprocessen"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Den digitala köpprocessen.
6. Online i offline : En studie om hur digital integration i butiker förändrar köpbeteenden hos konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns mer integrerade inslag av digital teknik i fysiska butiker inom detaljhandeln. Tidigare forskning har visat att inslagen har primärt resulterat i en positiv inställning hos konsumenter. I denna kvalitativa studie undersöks hur konsumenters köpbeteende förändras utifrån den ökade digitala integrationen. LÄS MER
7. Vilket vin rekommenderar du?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka eWOM genom Facebookgrupper för att få en djupare förståelse för vilka intentioner som finns bakom varför användare väljer att dela och ta del av rekommendationer genom Facebookgrupper samt varför dessa väljer att förlita sig på personerna bakom rekommendationerna. Ambitionen är att vi med denna studie ska bidra med teoriutveckling av befintlig litteratur inom eWOM genom att öka förståelsen för hur konsumenter påverkas av rekommendationer genom Facebookgrupper. LÄS MER
8. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER
9. En resa i Coronatider
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna uppsats avser att undersöka hur köpprocessen ser ut för konsumenter i generationerna Baby Boomers och Silent Generation under pågående Coronapandemi. Arbetet kommer tydligt fokusera på de fem stegen i The five-stage model för att bidra med ytterligare teoretisk kunskap om köpprocessen online, för konsumenter inom de valda generationerna. LÄS MER
10. Think like a brand, act like a publisher : En kvalitativ studie om rörligt material som en del av egenproducerad content marketing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Som ett resultat av digitaliseringen har dagens konsumenter blivit allt svårare att nå via traditionella marknadsföringsmetoder. Som följd av detta måste företag hitta nya strategier för att effektivt nå ut till sin målgrupp. LÄS MER