Sökning: "Den fysiska och psykosociala miljön i förskolan"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Den fysiska och psykosociala miljön i förskolan.
1. Ålderssammansättningens betydelse för barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractCecilia Grönstrand och Hanna Andersson Granström (2018) Ålderssammansättningens betydelse för barn i behov av särskilt stöd i förskolan (The significance of age composition for preschool children in need of special support). Specialpedagogprogrammet, Lärande och Samhälle, Skolutveckling och Ledarskap, Malmö Universitet. LÄS MER
2. Miljön i förskolan– ett specialpedagogisk redskap?
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Ur ett pedagogiskt perspektiv är det viktigt att utgå ifrån att skolan är en skola för alla. Arbetet ger en översikt över tidigare forskning om fysisk och psykosocial miljö. Denna studie vill belysa hur det med hjälp av förändringar i den fysiska och psykosociala miljön i förskolan går att arbeta för en skola för alla barn. LÄS MER