Sökning: "Den visuella arbetsplatsen"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Den visuella arbetsplatsen.
1. Den lugna oasen i en aktiv miljö : En studie om lugna zoner i ett aktivitetsbaserat flexkontor
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Olika kontorstrender kommer och går och den flexibla arbetsplatsen har blivit allt vanligare i samhället. Idén om att varje individ själv ska ha möjlighet att välja sin arbetsplats efter olika arbetsuppgifter är grundtanken i det aktivitetsbaserade arbetssättet, en kontrast till de klassiska cellkontoren. LÄS MER
2. Kvalitetssäkring inom manuell lagerhantering i handeln : Vilka medel och åtgärder kan vidtas för att förebygga fel och bristande kvalitet för lager med manuell lagerhantering?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Industriell ekonomiSammanfattning : Something that is often used in both industry and trade is inventory. In this work, a study has been conducted as to whether the industrial method The Visual Workplace can be adapted for use in retail trade industry. LÄS MER
3. Visualiserad status : En kombinerad bild- och innehållsanalytisk studie av hur normer lyser igenom i yrkesrelaterade bilder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I det moderna samhället är mannen fortfarande norm för den stereotypa arbetaren och makthavaren. När kvinnor tar sig in i traditionellt manliga områden sker inträdet ofta på mannens villkor. Mot bakgrund av detta undersöker vi i denna uppsats hur kvinnor fotograferas i samband med sitt arbete. LÄS MER
4. Förbättringsförslag av VPP : ett verktyg för planering och kommunikation mellan platsledning och yrkesarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Syfte: Visuella verktyg kan hjälpa till att minska de mänskliga fel som sker på arbetsplatsen samt skapa en kortare informationstid. Informationen erhålls betydligt snabbare och mer korrekt genom att visualisera informationskanalen där foton, scheman, posters, grafiska bilder och färgkodning är fungerande visuella verktyg. LÄS MER
5. Att sälja en skola en multimodal analys av två gymnasieskolors informationsbroschyrer
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Med den här uppsatsen vill vi titta närmare på hur gymnasieskolorna i Göteborg marknadsför sig. Vi vill sevilken värld en niondeklassare möter på sin väg att välja gymnasium. LÄS MER