Sökning: "Denise Georgsson"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Denise Georgsson.

  1. 1. Influencers påverkan på konsumenters varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amanda Lilja; Denise Georgsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; varumärkeslojalitet; trovärdighet; sociala medier; elektronisk word of mouth; köpintention; betalda samarbeten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Titel: Influencers påverkan på konsumenters varumärkeslojalitet Problemformulering: Influencer marketing har idag fått ett enormt genomslag på sociala medier och företag använder i allt större utsträckning sig av influencers för att marknadsföra sina produkter. Konsumenter har visat sig vara mer mottagliga för influencers marknadsföring jämfört med traditionell marknadsföring då denna typ av marknadsföring anses vara mer trovärdig och genuin. LÄS MER