Sökning: "Design Toolkit"

Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden Design Toolkit.

  1. 6. UI Performance Comparison of Jetpack Compose and XML in Native Android Applications

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Zaed Noori; Caesar Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Jetpack Compose; XML; UI; Performance; Android; Metrics; Kotlin; Jetpack Compose; XML; Användargränssnitt; Performance; Android; Metrics; Kotlin;

    Sammanfattning : This thesis explores the differences in UI performance between Jetpack Compose, a modern declarative UI toolkit, and traditional XML in the context of UI design for native Android applications. The aim is to provide developers with insights into the potential tradeoffs associated with each approach, particularly in terms of the end user experience. LÄS MER

  2. 7. Comparing User Interface Design Implementation between Cross-Platform and Native Mobile Applications : FlutterFlow versus Jetpack Compose

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Jonsson Sjödin; Alexander Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Cross-Platform; Native; Mobile development; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; User interface; Cross-Platform; Native; Mobilutveckling; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : Smartphones have become indispensable in modern life, largely due to the vast array of apps that aim to simplify and enrich our daily experiences. Given the vast number of apps available, it's crucial to have a unique and user-friendly UI to stand out from the crowd. LÄS MER

  3. 8. VR Touch - Toolkit : Skapandet av ett nytt VR-verktyg för användandet av haptisk feedback och visualisering

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oskar Nordeman Malm; Jonathan Elm; [2023]
    Nyckelord :Game Design; Virtual Reality; Immersion; Haptic Feedback; Sense of Touch; Virtual Hand; Speldesign; virtuell verklighet; immersion; haptik; beröring; virtuell hand;

    Sammanfattning : Denna undersökning belyser varför beröring är ett viktigt sinne för att stärka VR-upplevelser. Genom att använda beröring som metod för att utforska fysiska egenskaper har vi skapat endigital gestaltning som demonstrerar hur denna unika förmåga kan användas. LÄS MER

  4. 9. Designing with water : exploring water as a design material for interactive experiences

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hallbjörg Embla Sigtryggsdóttir; [2023]
    Nyckelord :Water; Design toolkit; Interaction design; WaterHCI; Soma Design; Research Through Design; Vatten; Designverktygslåda; Interaktionsdesign; WaterHCI; Soma Design; Forskning via Design;

    Sammanfattning : This project explores water as a design material for interactive experiences. The project follows a Research Through Design approach, incorporating methods from both material driven design and the soma design methodology. Over a period of two months, I engaged in first person explorations where I engaged deeply with the design material. LÄS MER

  5. 10. Framtidens e-handel och hur den kan förbättras

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Henrik Persson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Environmental impact; Underpacking; Sustainable behavior; Design for sustainability; Ceschin and Gaziulusoy; Speculative design; Literature study; Polarity mapping; Generative; idea generation; Reusable packaging; Concept; development; New approach; Positive change; Reduction of online shopping;

    Sammanfattning : E-handel är ett problem för miljön som ständigt ökar samtidigt som det öppnar upp för nya svårigheter. Det störst växande problemet är hur enkelt det är att handla online. Detta leder till andra konsekvenser, såsom underpackning. LÄS MER