Sökning: "Designbyråer"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Designbyråer.
1. Etnisk mångfald inom designbranschen : En homogen bransch i ett heterogent samhälle?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att med designaktivism som perspektiv undersöka hur den etniska mångfalden inom designbranschen ser ut i Sverige och hur några etablerade designbyråer jobbar med mångfaldsfrågan. Den är avsedd att bidra till en reflektion av hur det i sin tur påverkar skapandet som delas med samhället. LÄS MER
2. Att stärka ett varumärke genom servicelandskapet : En studie om arkitekt- och designbyråers bakomliggande strategier vid planering av en rumslig miljö
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Servicelandskapet och dess utformning där företagets tjänst produceras och konsumeras har kommit att bli allt viktigare ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta då platsen kan användas för att skapa positiva upplevelser för slutkunderna, och samtidigt fungera som en effektiv kommunikationskanal för att förmedla varumärket. LÄS MER
3. Design- ett svårdefinierat begrepp : En kvalitativ studie om hur design designat sig själv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : “Ordet design förekommer idag i så många sammanhang att det är snart omöjligt att ringa inoch förstå vad det innebär”...Så uttalade sig Lisbeth Svengren Holm, ansvarig för forskning och utbildning på SVID. LÄS MER
4. Designbyråers investeringsbeslut i Stockholm : En komparativ studie om designbyråers investeringsbeslut i jämförelse med den finansiella teorin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka investeringsbeslut inom designbranschen och skapa en större förståelse kring investeringsbesluten i designbyråer samt uppmärksamma designbyråer att investeringar kunde vara en konkurrenskraft. Teoretisk referensram: Studien behandlade olika investeringstyper, Porters fem konkurrenskrafter, risk, osäkerhet och lönsamhet. LÄS MER
5. Corporate Storytelling : En kvalitativ studie om Corporate Storytelling som kommunikationsverktyg för förmedlandet av intern kultur till nya medarbetare i designbyråer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how and if an organization is using the phenomenon Corporate Storytelling as a toll for communication to spread internal culture to new employees. Method: This paper is based on a qualitative approach where semi structured interviews together with computer-aided interviews are used for data collection. LÄS MER