Sökning: "Designprocessen examensarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 145 uppsatser innehållade orden Designprocessen examensarbete.
1. Hav av blommor : ett gestaltningsförslag för ängsmark i historisk parkmiljö, Tornerparken, Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Idag minskar grönområden och biologisk mångfald i stadsmiljöer. För att motverka detta bör grönområden användas mer effektivt och öka i kvalitet, exempelvis genom att omvandla gräsmattor till äng. Syftet med detta examensarbete är att göra ett gestaltningsförslag för äng i Tornerparken, Uppsala. LÄS MER
2. Nytänkande design av karaktärsskapande i spelvärlden : Med fokus på minoritetsgruppen icke-binära
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är en studie för examensarbete i Informationsdesign med inriktning Informativ Illustration. Syftet med examensarbetet är att undersöka hur minoriteten ickebinära spelkaraktärer representeras i dagens spelvärld, hur de kan illustreras med fokus på karaktärens narrativ, egenskaper och design. LÄS MER
3. Efficient FE Modeling of Large Casted Parts
Master-uppsats, KTH/MaskinkonstruktionSammanfattning : The design and analysis of large casted parts present significant challenges due to their complex geometry. Finite Element (FE) modeling is a vital tool for understanding the performance of casted components. However, the computational requirements associated with these parts often lead to excessive processing times and resource utilization. LÄS MER
4. Utveckling av tillgänglighet för folieringsutrustning
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Denna rapport handlar om ett examensarbete där slutprodukten är enförvaringsvagn för folieringsutrustning som kan brukas som en stege att gå uppför och sitta på samt lättillgänglig förvaring av diverse verktyg.Rapporten är uppdelade i avsnitt. LÄS MER
5. A designer-driven approach to procedural generation tools for level design
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Game development is a multifaceted field that involves both traditional software practices and creative work. It is characterized by its iterative and time-consuming process where prototypes are created and then evaluated. This is especially true for creating 3D environments, where it is difficult to evaluate the quality before it is completed. LÄS MER