Sökning: "Designsamarbeten"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Designsamarbeten.

  1. 1. Design för alla? En kvalitativ studie av modets påstådda demokratisering och konsumenters upplevda symboliska värde av H&Ms designsamarbeten.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Amanda Rognsvåg; Linda Finell; [2019]
    Nyckelord :H M; designer; consumer; collaboration; symbolic value; market; democratization konsument; samarbete; symboliskt värde; marknad; demokratisering; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine consumers’ perceived symbolic value of H&M’s designer collaborations and if they consider the concept as a democratization of fashion. These collaborations are a part of a bigger and more complex development of the fashion industry. LÄS MER

  2. 2. I Samarbete Med... : En kvalitativ studie om influencers påverkan påkonsumenters attityder och köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Therese Christensen; Lisa Nilsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag har en ny typ av modesamarbeten växt fram som ett resultat av den ökade användningen av sociala medier. Modeföretag har insett den stora tillväxtpotentialen i att bilda designsamarbeten med influencers för att marknadsföra sina produkter, och överger därmed allt oftare traditionella marknadsföringsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsöverföring i designsamarbeten : Ett aktionsforskningsprojekt om kunskapsöverföringen mellan en UX-designbyrå och en startup som använder Lean UX

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johan Linder; [2017]
    Nyckelord :Aktionsforskning; Kunskapsöverföring; Lean UX; Designsamarbeten;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur kunskapsöverföringen i ett samarbete mellan en UX- designbyrå och en startup som använder Lean UX som ansats kan utformas utan att använda en omfattande dokumentation. För att göra detta har en kvalitativt fallstudie i formen av ett aktionsforskningsprojekt genomförts. LÄS MER

  4. 4. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av designsamarbeten

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FRIDA PETTERSSON; LOUISE KARLSSON; [2010]
    Nyckelord :design collaborations; marketing;

    Sammanfattning : SammanfattningMarknadsföringsaktiviteterna som företagen kan använda sig av idag är många och blir bara fler och fler. Det gäller många gånger att vara först med ett lyckat koncept eller en idé, för att sedan förhoppningsvis bli förknippad och ihågkommen med detta. LÄS MER