Sökning: "Desmos"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Desmos.

  1. 1. Dynamiska matematikprograms påverkan på elevers prestationer i matematik : En litteraturstudie av kvantitativ forskning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Daniel Gahnfelt; [2022]
    Nyckelord :Dynamiska matematikprogram; matematikundervisning; elevprestationer; matematikområden; GeoGebra; Desmos; Cabri; Geometer s Sketchpad; kvasiexperimentell metod;

    Sammanfattning : Digitala verktyg har numera en betydande roll i matematikundervisningen på gymnasiet, där dynamiska matematikprogram är ett tänkbart verktyg. I denna litteraturstudie sammanställs kvantitativ forskning för att ta reda på om undervisning med dynamiska matematikprogram leder till bättre elevprestationer i matematik, och i så fall inom vilka matematikområden detta gäller. LÄS MER

  2. 2. Lärares perspektiv på användning ochfunktion av digitala verktyg med dynamisk representation i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Diana Lind; Henrik Svensson; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg med dynamisk representation; GeoGebra; Desmos; representationsformer; konvertering; behandling; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Med vår kvalitativa studie ville vi undersöka lärares perspektiv kring användning ochfunktion av digitala verktyg med dynamisk representation i matematikundervisningen.Undersökningens fokus låg på matematiklärare för årskurs 7–9 som använde digitala verktyg imatematikundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Gymnasielärares syn på integrering av digitala verktyg i matematikundervisningen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Efraim Ström; [2018]
    Nyckelord :Digitala verktyg; förmågor; lärande; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vad gymnasielärare har för tanke och mål med att använda digitala verktyg i matematikundervisningen. Syftet är även att undersöka hur de digitala verktygen kan påverka lärandet hos eleverna och på så vis hur det påverkar de sju matematiska förmågorna som står med i den svenska ämnesplanen för matematik. LÄS MER