Sökning: "Destination Brand Identity"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden Destination Brand Identity.

  1. 11. Välkommen till (Visit) Dalarna : En intervjubaserad studie om medarbetarnas ambassadörskap på destinationsbolaget Visit Dalarna

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Bröms; [2019]
    Nyckelord :medarbetare; medarbetarskap; ambassadör; engagemang; kunskap; varumärke; platsmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : This study examines co-workers’ roles as organisational and brand ambassadors. The purpose is to investigate to which extent the co-workers at the destination organisation Visit Dalarna act as ambassadors for the organisation and how this relates to the brand. LÄS MER

  2. 12. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Hedström; Sara Rydhard; [2019]
    Nyckelord :Filmtourism; filmtourists; destination brands; storyline; storytelling; commercialisation; image; place identity; Filmturism; filmturister; destinationsvarumärken; storyline; storytellning; kommersialisering; image; platsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER

  3. 13. Communication of intangible cultural assets on social media - A multiple case study about destination branding in Scandinavian countries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Laura Caprioli; [2019]
    Nyckelord :Destination branding; Intangible cultural assets; Social media communication; Mediatization; Fika; Friluftsliv; Hygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : In a globalized, commercialized and mediatized world, destination management organizations (DMOs) promote cultural assets of the respective destinations to distinguish themselves, gain competitive advantage and attract potential tourists. Although literature acknowledges the role of culture for branding purposes, there is a lack of research about its intangible elements and how they are communicated. LÄS MER

  4. 14. Differentiering och identitet i konkurrenskraftiga ö-områden : En studie om öar i Thailand och deras varumärkesidentitet utifrån ett besökarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Elias Holmberg; Tony Vickgren; [2018]
    Nyckelord :Destination branding; destination brand identity; island tourism; competitive destination; differentiate identity;

    Sammanfattning : During the spring semester of 2018 the authors of this bachelor thesis, in tourism sciences, have studied the subject of destination brand identity. In order to study the matter, two highly competitve island destinations in Thailand (Koh Tao & Phi Phi) were identified as subjects for further research. LÄS MER

  5. 15. Nation Branding Communication : A Case Study of the Brand Singapore

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ena Čalić; [2018]
    Nyckelord :nation branding; brand Singapore; nation branding communication; multimodal critical discourse analysis; re-orientalism;

    Sammanfattning : Globalization has significantly reshaped communication trends that influence nation branding practices. Many studies examine the development of a nation and destination branding; however, little has been done to examining the planning processes and the selection of representative messages that nations choose to communicate through their individual brands. LÄS MER