Sökning: "Destination Marketing Organizations DMOs"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Destination Marketing Organizations DMOs.
1. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER
2. Travel intentions and risk perception in times of Covid-19 : A study on the Millennial generation of Cologne, Germany
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The purpose of this thesis is to analyse the intentions to travel among the Millennials of Colognewhile considering their travel risk perception because of the corona pandemic. The target groupand population are the Millennials of Cologne, as they appeal as most suitable due to theirtechnological advancement, full age, and specific characteristics. LÄS MER
3. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER
4. DMOs Strategies to Attract Tourists to Nature-Based Destinations in Norrbotten County : A qualitative study on DMOs usage of marketing strategies to endorse destinations concerned by nature-based tourism
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The tourism industry is one of the most thriving industries in the world and nature-based tourism is one of the most expanding sectors in the European tourism industry. However, destinations today have global substitutes which means a destination can easily be exchanged for another destination. LÄS MER
5. Exploring the Formation and Representationof Destination Images in Travel Vlogs on Social Media
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : This paper is an exploratory study of how destination images are projected in online travel vlogs. Destination image plays a significant role in influencing tourists’ purchase decision, therefore building and maintaining a desired image is important for destination marketing organizations (DMO). LÄS MER