Sökning: "Destination choice"

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Destination choice.

  1. 1. Sociatjänsten som professionell destination : En intervjustudie om socionomstudenters inställning till socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Fiddeli Wihlborg; Minda Forsblom; [2024]
    Nyckelord :attitudes; employment; general public; media coverage; perception; social services; social work students; working conditions;

    Sammanfattning : The social services in Sweden currently face significant issues regarding recruitment and layoffs. A substantial portion of the public debate and media coverage casts a negative light on social services. The aim of this study is to examine the attitudes of future social workers towards social services as an employer. LÄS MER

  2. 2. Different locations, same destination : Creating a sense of belonging in hybrid work environments.

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :sasa Nikolic; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work model; social; professional; and environmental belonging; design; well-being;

    Sammanfattning : Covid-19 made working from home more accessible, and even after the pandemic is over, numerous organizations in Sweden have made the choice to continue work from home through so-called hybrid work models. This study is done in a co-creation with a large Swedish retail company, ICA that uses the hybrid model. LÄS MER

  3. 3. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emmy Karlsson; Samuel Riedengaard; Oscar Zachrison; [2023]
    Nyckelord :Turister; Destinationer; Resa; Vinterturism; Fjällturism; Köpbeslut; Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER

  4. 4. Ekonomisk och mijömässig analys av logistiksystem från Sverige till Japan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Lovisa Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att jämföra potentiella transportflöden från Holmen i Bygdsiljum, Sverige till Osaka, Japan, med fokus på ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Holmen planerar att börja sälja och transportera limträ till Japan och har ännu inte implementerat en CO2 -beräkningsmetod i sina transportflöden. LÄS MER

  5. 5. Uppfattning av destinationer i en digital nomads ögon : Nya krav i en alltmer föränderlig besöksnäring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fanny Christensen; Michelle Eklund; [2023]
    Nyckelord :Digital nomads; destination; experiences; remote work; visa; community; market segment; Digitala nomader; destination; upplevelse; distansarbete; visum; community; marknadssegment;

    Sammanfattning : Forskningen om digitala nomader i turismsammanhang har främst fokuserat på att förstå och definiera fenomenet. Dock finns det begränsad forskning gällande digitala nomader på destinationsnivå. Denna studie belyser digitala nomader och hur de resonerar kring val av destination. LÄS MER